Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

1ο Εργαστήριο Ζωγραφικής 3η κ 4η βδομάδα/χειμερινό 2015-16

black-square-in-the-russian-museum-thumb-large IMG_2677 malev008_opt

3. Κατεύθυνση επιστολή 3η 4η εβδομάδα χεiμερινού 2015-16

Ο ορίζοντας έτσι όπως διαγράφεται μακριά αποτελεί μια διαρκή υπόμνηση της θέσης μιας κατάστασης που βρίσκεται σε ένα πέραν. Σχηματίζεται μέσα από την ασάφεια, ή σχηματοποιεί την ασάφεια. Σε μια διαδικασία πορείας μέσα σε μια ομίχλη δεν γνωρίζεις εκείνο το οποίο θα προκύψει, εκείνο που βρίσκεται πέρα από τον ορίζοντα, αν είναι κοντινό ή μακρινό. O ορίζοντας μετασχηματίζει το τοπίο σε πεδίο, σε έναν all over χώρο δίχως διακρίσεις και ιεραρχήσεις.

Ο ορίζοντας καταργείται στα α-λογες συνθέσεις του Μάλεβιτς της περιόδου. Ο Μάλεβιτς ανακατεύει την πραγματικότητα, τα επίπεδα τις εικόνες και καταλήγει να κατασκευάσει μια πραγματικότητα δίχως βάθος, πέραν από το εννοιολογικό βάθος των απεικονιζόμενων επίπεδων.

Με αυτό τον μη-ορίζοντα δημιουργείται (χωρίς ομίχλη αυτή τη φορά) δημιουργείται ο απόλυτος χώρος του μη ορίζοντα του σουπρεματισμού. Στην ομίχλη γνωρίζουμε ότι υπάρχει κάτι πέραν αυτής. Στον σουπρεματιστικό χώρο αυτό που φαίνεται είναι εκείνο το οποίο είναι.

© 2020 eetf.uowm.gr