ΠΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΚΟΔΡΑ – ΚΟΔΡΑ FRESH 2015 – HAPPY ACCIDENTS Η Χριστίνα Τζάνη επί πτυχίο νέα καλλιτέχνης επιλέγει και συμμετείχε από την Σχολή καλών τεχνών Φλώρινας

FRESH ‘15: Happy Accidents

Στο κτίριο του Διοικητηρίου παρουσιάστηκε η έκθεση Κόδρα Fresh με τίτλο Happy Accidents (επιμέλεια: Ανθή Αργυρίου) με έργα τελειόφοιτων και πρόσφατα απόφοιτων των σχολών Καλών Τεχνών οι οποίοι είναι οι εξής: Στέφανος Αθάνατος, Βίκυ Βάκουλη, Κώστας Γκουρτζής, Μελίνα Καρανίκα – Τάνια Τσαμπάζη, Δημήτρης Κόκορης, Αιμιλία Λιόντου, Ζώης Λουμάκης, Ιωάννα Μαθοπούλου, Γιώργος Νίκας, Εβίτα Παγώνα, Μιχάλης Παπαμανώλης-Καραγιάννης, Χρήστος Παπασωτηρίου, Σπύρος Προκοπίου, Ελένη Σαμαντζοπούλου, Χριστίνα Τζάνη, Θοδωρής Τράμπας, Ζωή Φιλίππου, Αλεξία Ψαραδέλη, Saul Sanchez.

Το Πεδίο Δράσης Κόδρα 2015, φέτος για πρώτη φορά, πλαισίωσε την έκθεση του Fresh με ένα workshop και ένα masterclass σε επιμέλεια της Ανθής Αργυρίου, που θα εστιάσουν στην τέχνη του videodance και στην performance αντίστοιχα και θα διεξαχθούν την πρώτη εβδομάδα του φεστιβάλ. Το workshop “Reconstructing the Framed Body” του Athens Video Dance Project είναι ένα 3-ήμερο εντατικό εργαστήριο videodance (24, 25 & 26 Ιουνίου) για εικαστικούς, κινηματογραφιστές και χορευτές με την Χρυσάνθη Μπαδέκα (freelance performer, choreographer & video-designer) και θα διεξαχθεί στο θεατράκι των Κοιτώνων. To masterclass «Περιμένοντας το λάθος…» (23 Ιουνίου, 11:00 – 14:00) με υπεύθυνη τη Φωτεινή Καλλέ (Εικαστικός – Υποψήφια διδάκτορας του Τμήματος Εικαστικών και Εφαρμοσμένων τεχνών του ΑΠΘ) θα διερευνήσει τρόπους επαναξιολόγησης του λάθους και δόμησης νέων ιδεών με αφορμή το τυχαίο και θα πραγματοποιηθεί στο Διοικητήριο .

Το Πεδίο Δράσης Κόδρα φέρει για τη φετινή χρονιά τον τίτλο ERROR (ΣΦΑΛΜΑ). Μέσα από τον τίτλο αυτόν οι εκθέσεις για το 2015 δίνουν το στίγμα ενός κυρίαρχου προβληματισμού. Σε μία πρώτη κυριολεκτική ανάγνωση, το σημαίνον της λέξης σφάλμα έχει αρνητικό πρόσημο. Εντούτοις, προσεγγίζοντας το σημαινόμενό της, αυτόματα ενσωματώνονται στη ίδια λέξη έννοιες θετικές. Η διόρθωση ως ανάγκη επαναφοράς, η αλλαγή ως προϋπόθεση εξέλιξης, η ανταπόκριση σε απρόβλεπτους παράγοντες ως δυνατότητα έκφρασης είναι μόνο κάποιες από αυτές. Με αφετηρία την παραπάνω θεματική, η δομή του Πεδίου Δράσης Κόδρα 2015 αναπτύσσεται πάνω σε μοντέλα αντιμετώπισης κρίσεων που προκύπτουν ως αποτέλεσμα μιας εσφαλμένης διαδικασίας. Το σφάλμα ορίζει μια τερματική κατάσταση, αλλά όχι τελματική. Ενδεχομένως αποτελεί το ορόσημο μιας παρέκκλισης ή μιας αλλαγής κατεύθυνσης και συνεπώς επαναπροσδιορίζει ολόκληρο το πλαίσιο αναφοράς μιας κοινωνίας, της δραστηριότητας και των προβληματισμών της, της καλλιτεχνικής της δημιουργίας και των πρωτοβουλιών της.

Επιμέλεια εκθέσεων:

Δημήτρης Μιχάλαρος – Διευθυντής / Κεντρικός Επιμελητής Πεδίου Δράσης Κόδρα

Ανθή Αργυρίου – Κεντρική Επιμελήτρια / Συντονίστρια Πεδίου Δράσης Κόδρα

Παναγής Κουτσοκώστας – Κεντρικός Επιμελητής / Συντονιστής Πεδίου Δράσης Κόδρα

Πεδίο Δράσης Κόδρα – πηγή κειμένου εδώ

 

Βίντεο εγκαινίων εδώ

φωτογραφίες εδώ

Ιστορικό του Πεδίου Δράσης Κόδρα

Το Πεδίο Δράσης Κόδρα είναι το φεστιβάλ εικαστικών τεχνών που διοργανώνεται από το 2001 στο πλαίσιο του φεστιβάλ του Δήμου Καλαμαριάς «Παρά θιν’ αλός» στη Θεσσαλονίκη.  Έχει ως βασική του κατεύθυνση την ανάδειξη των νέων δημιουργών και της πειραματικής καλλιτεχνικής δραστηριότητας. Είναι ένα από τα σημαντικότερα εικαστικά γεγονότα της χώρας, που κάθε χρόνο επιχειρεί να προσεγγίσει την σύγχρονη εικαστική παραγωγή με έργα ζωγραφικής, γλυπτικής, φωτογραφίας, video-art,  νέων τεχνολογιών και τέχνης στο διαδίκτυο. Από το 2011 επίσης, μέρος του κύριου προγράμματος είναι και το διεθνές συνέδριο «Τέχνη-Αισθητική-Πολιτική» με θέμα την εξέλιξη της σύγχρονης τέχνης και τις πολιτικές και φιλοσοφικές διαστάσεις της.

Περισσότερες πληροφορίες στο επίσημο site του Κόδρα εδώ

Στην αξιολόγηση των προτάσεων συνυπολογίστηκαν η ποιότητα των έργων, η συνάφεια με την θεματική καθώς και η όσο το δυνατόν πληρέστερη και ακριβέστερη τεκμηρίωση της παρουσίασης και της αίτησης συνολικά (περιγραφή, στοιχεία, κείμενο, βιογραφικό, φωτογραφίες).

Η επιτροπή για την επιλογή των συμμετεχόντων καλλιτεχνών στο Κόδρα Fresh 2015 – Happy Accidents αποτελούνταν από τους:

Θεόδωρος Ζαφειρόπουλος, Εικαστικός Καλλιτέχνης, Υποψήφιος Διδάκτορας Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, Τμημα Αρχιτεκτόνων.

Φωτεινή Καλλέ, Εικαστικός, Υποψήφια διδάκτορας του Τμήματος Εικαστικών και Εφαρμοσμένων τεχνών του ΑΠΘ.

Γιάννης Μπόλης, Ιστορικός Τέχνης ­ Επιμελητής Κρατικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης.

Σοφία Ελίζα Μπουράτση, Διδάκτωρ Αισθητικής και Επιστημών της Τέχνης, Πανεπιστήμιο Paris 1, Pantheon Sorbonne, Υπεύθυνη της έκδοσης του γαλλικού πανεπιστημιακού περιοδικού.

Εύα Φωτιάδη, Μεταδιδακτορική Ερευνήτρια, Dahlem Research School, Free University Berlin.

Δημήτρης Μιχάλαρος, Διευθυντής, Κεντρικός Επιμελητής Πεδίου Δράσης Κόδρα.

Ανθή Αργυρίου, Κεντρική Επιμελήτρια, Συντονίστρια Πεδίου Δράσης Κόδρα.

Παναγής Κουτσοκώστας, Κεντρικός Επιμελητής, Συντονιστής Πεδίου Δράσης Κόδρα.

Κόδρα Fresh 2015 – Happy Accidents

Επιμέλεια έκθεσης: Ανθή Αργυρίου – Κεντρική Επιμελήτρια / Συντονίστρια Πεδίου Δράσης Κόδρα

FRESH ‘15: Happy AccidentsΕπιμέλεια έκθεσης: Ανθή Αργυρίου – Κεντρική Επιμελήτρια / Συντονίστρια Πεδίου Δράσης Κόδρα

 Συμμετοχή της Χριστίνας Τζάνη

Κείμενο τεκμηρίωσης

Η εκτροπή  από κάποια αρχική  πορεία της ζωγραφικής (εικαστικής) πράξης και η τραυματική παρέκκλιση των χαρακτηριστικών της πρωταρχικής μορφής πολλές φορές προκύπτουν από την σαγήνευση του υλικού. Σύμφωνα με τον Jean Baudrillard η σαγήνη ισοδυναμεί με τη κατάργηση της αναπαράστασης, δηλαδή της απόστασης μεταξύ της πραγματικότητας της εικόνας. Το μελάνι  και τα λάδια ως πρόσχημα, γεφυρώνουν την απρόβλεπτη τύχη της απόστασης μεταξύ της πραγματικότητας και μιας εγκαταλελειμένης σε αβεβαιότητα συνθήκης όπου το αποτέλεσμα λειτουργεί ως αμφισβήτηση. Η σαγήνη είναι πάντοτε σαγήνη του κακού και φροντίζει να καταστρέφει την τάξη. Σε αυτή τη περίπτωση, την τάξη της δομής των μορφών δημιουργώντας παραμόρφωση. Γένος θηλυκού, όπως τα εικονιζόμενα κορίτσια, η σαγήνη εγκλωβίζεται μέσα στις μορφές τους εκτρέποντας την αρχική τους όψη και πολλαπλασιάζοντας τα περιθώρια “λάθους” στην απόδοση της παγωμένης χρονικά μορφής. είναι αποδεσμευμένος από τη φυσιοκρατική αντίληψη της αναπαραστατικής τέχνης. Το υλικό μετουσιώνεται και το τυχαίο μαζί με το συνειδητό συγκρατεί τη μορφή στο χώρο, ο οποίος είναι αποδεσμευμένος από τη φυσιοκρατική αντίληψη της αναπαραστατικής τέχνης. Ο χώρος ιστορικά προτείνετε συνεχώς σαν μια επινοημένη ψευδαισθησιακή συνθήκη αναπαράστασης, γι’αυτό η αποδεσμευτική του φυσιοκρατικότητα δικαιώνεται εύκολα σε μια συμβολική διάσταση. Το σχηματικό χωρικό ανάπτυγμα του εξάλφα συμβολίζει την αρμονία και την ισορροπία και έρχεται σε αντίθεση με την άτακτη γραφή της μορφής. Το έργο βρίσκεται στο μεταίχμιο μεταξύ του απροσδόκητου και του  προβλέψιμου.

Έργα συμμετοχής (3 x μελάνι σε χαρτί, 100 x 70 cm, 2015)

 

κοδρα 2015Τζάνη Χριστίνα,Αποπλάνηση 3,  catalogueΤζάνη Χριστίνα,Αποπλάνηση 2,  catalogueΤζάνη Χριστίνα,Αποπλάνηση 1,  catalogue

 

Περισσότερες πληροφορίες στο επίσημο site του Κόδρα εδώ

και στο facebook εδω

 

Περισσότερα έργα της Χριστίνας Τζάνη εδώ

© 2020 eetf.uowm.gr