Στόχος του μαθήματος αποτελεί η εξοικείωση των φοιτητών με τις τεχνικές σύνταξης κειμένων που καλύπτουν το πεδίο της Ιστορίας της Τέχνης. Η ανάπτυξη συγγραφικής δεξιότητας σε θέματα τέχνης κρίνεται σημαντική, καθώς το σημερινό περιβάλλον επικοινωνίας και μέσων ενημέρωσης ζητά από τους καλλιτέχνες να γράψουν για το έργο τους. Χωρίς αμφιβολία, ένα καλά διαμορφωμένο κείμενο γλωσσικά και δομικά συμβάλλει στη σωστή προβολή και καλύτερη αποδοχή του καλλιτεχνικού έργου. Με βάση την ερευνητική μεθοδολογία και τους τρόπους προσέγγισης της εικαστικής δημιουργίας, εξετάζονται τα στάδια σχεδιασμού και συγγραφής επιστημονικής εργασίας στην Ιστορία της Τέχνης, με εξάσκηση στην ανάπτυξη περιγραφικού, αναλυτικού και ερμηνευτικού γραπτού λόγου, τη συγκριτική μελέτη, την οργάνωση του περιεχομένου, την τεκμηρίωση και εξαγωγή συμπερασμάτων, την παράθεση βιβλιογραφικών αναφορών. Παράλληλα, το μάθημα εστιάζει στην ανάπτυξη γραπτού εκφραστικού λόγου προκειμένου να προετοιμάσει τον εικαστικό στην επικοινωνιακή προβολή του έργου του. Είναι σημαντικό αυτό να συνοδεύεται από ένα ωραίο κείμενο.
Αξιολόγηση του μαθήματος με γραπτές εξετάσεις.
με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο/η φοιτητής/τρια θα πρέπει:
Ε. Umberto, Πώς γίνεται μια διπλωματική εργασία, μτφρ. Μ. Κονδύλη. Αθήνα: Νήσος, 20012.
A. Ιορδανίδου, Οδηγός της νεοελληνικής γλώσσας, τόμ. Ι-ΙΙ, Αθήνα: Πατάκης, 1999.
143
J. Bell, Πώς να συντάξετε μια επιστημονική εργασία: οδηγός ερευνητικής μεθοδολογίας, Ε. Πανάγου μτφρ., Αθήνα: Μεταίχμιο, 2000.
Α. D’Alleva, How to Write Art Hstory, London: Laurence King Publishing, 2010.