Η αίθουσα τέχνης Τεχνοχώρος μας προσκαλεί στην τρίτη ατομική έκθεση ζωγραφικής του νέου ανερχόμενου εικαστικού Νικόλα Αντωνίου με τίτλο «Η ευμένεια της ατέλειας», που θα εγκαινιαστεί την Παρασκευή 8 Μαΐου. Τα έργα που παρουσιάζονται, πραγματεύονται τις έννοιες της τελειότητας και του ιδανικού, μέσω της ίδιας τους της αυτοαναίρεσης με την ανάδειξη του ελαττώματος, του ψεγαδιού. Οι ατέλειες, τα λάθη, οι αποκλίσεις, οι κηλίδες πολλές φορές χρήσιμες, μερικές, ακόμα και αναγκαίες. Το ωραίο και το υψηλό, το ιδανικό και η συμμετρία της τελειότητας της αισθητικής ιδεολογίας, ιδωμένα και αποτυπωμένα από τον καλλιτέχνη από μια διαφορετική σκοπιά, υποκαθίστανται από στοιχεία που κλονίζουν την σιγουριά και την σταθερότητα, και οδηγούν σε μία αλλόκοτη ομορφιά και στην τελειότητα της ατέλειας.
Ο Κώστας Μαννούρης, συγγραφέας, μεταξύ άλλων αναφέρει σχετικά με τη δουλειά του Νικόλα Αντωνίου:
«Τα πρόσωπα και τα πράγματα που απασχολούν τον Νικόλα Αντωνίου μοιάζουν, εκ πρώτης όψεως, εγκλωβισμένα σε περίκλειστους χώρους. Όλα φαίνονται απόκοσμα και συνάμα απολύτως ενταγμένα σε ένα άρτια δομημένο ψυχολογικό τοπίο. Ο χώρος, σε μια δεύτερη ανάγνωση, δείχνει να διαστέλλεται πέρα από τον πεπερασμένο του έργου με τις οντότητες να λυτρώνονται μέσω της ανάδειξης της ατέλειας, η οποία, όχι μόνο δεν αποκρύβεται, αλλά απεναντίας, καταλαμβάνει περίοπτη θέση. Με τον τρόπο αυτό, ο Αντωνίου μάς προσφέρει μια περίτεχνη και πολυδιάστατη σπουδή στην ατέλεια», ενώ τονίζει ότι «ο καλλιτέχνης φροντίζει να δώσει στα πρόσωπα και στα πράγματα τρόπο διαφυγής. Από αγάπη κι από μέριμνά απέναντί τους, αλλά και απέναντι σε εμάς που είμαστε- είτε το γνωρίζουμε, είτε όχι- σε μια ανάλογη θέση. Η διέξοδος είναι η αποδοχή της ατέλειας και η θέαση του χώρου ως εφαλτηρίου προς το υπερβατικό».
Ο Νικόλας Αντωνίου γεννήθηκε στη Λάρνακα της Κύπρου όπου ζει και εργάζεται. Είναι απόφοιτος του 3ου εικαστικού εργαστηρίου στο Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας (2012), με καθηγητές τους Χάρη Κοντοσφύρη και Μανώλη Πολυμέρη. Από το 2010 και μετά ο Νικόλας Αντωνίου συμμετείχε σε διάφορες εκθέσεις σε Κύπρο και Ελλάδα. Κυριότερες από αυτές ήταν η έκθεση με τίτλο «Χρόνος – Μνήμη – Λήθη» στο Αρχαιολογικό Μουσείο Αιανής στην Κοζάνη, όπως και η «Έκτη Μπιενάλε Φοιτητών των Καλών Τεχνών» στην Αθήνα. Το 2011 συμμετείχε στην ομαδική έκθεση «Εύμορφος Άνθρωπος» στην αίθουσα τέχνης Τεχνοχώρος στην Αθήνα που μεταφέρθηκε στην γκαλερί 512, στην Πτολεμαΐδα και στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης της Φλώρινας. Κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού του 2012, τα έργα του Νικόλα εκτέθηκαν στη Γκαλερί Λόλα Νικολάου στη Θεσσαλονίκη στην έκθεση με τίτλο «ΗΡ Ε ΜΟ». Τον Μάιο του 2013 παρουσιάζει την πρώτη του ατομική έκθεση με τίτλο «Εξυγίανση Λογικής» στη Λάρνακα και λίγους μήνες αργότερα την δεύτερη ατομική του έκθεση «Εξυγίανση Λογικής 2», στην αίθουσα τέχνης Τεχνοχώρος στην Αθήνα.
Με αφετηρία αυτή την έκθεση ο Τεχνοχώρος εγκαινιάζει μία σειρά ατομικών εκθέσεων που ο εκάστοτε καλλιτέχνης παρουσιάζει στο κοινό ένα άλλο νέο εικαστικό με μόνο ένα έργο του. Στην έκθεση ο Νικόλας Αντωνίου μας προτείνει τον Χρήστο Δημητριάδη. Και οι δύο καλλιτέχνες συμμετέχουν στην εικαστική πλατφόρμα «Μακρύ Όχημα»1.
Ο Χρήστος Δημητριάδης, γεννήθηκε στη Φλώρινα στις 20 Μαρτίου 1989.
Είναι απόφοιτος του 2ου εργαστηρίου ζωγραφικής στο Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας (2012), με καθηγητή τον Γιάννη Καστρίτση. Η ζωγραφική του είναι πολυκεντρική και πολυσύνθετη, καβαλέτα, καρέκλες, και ανθρώπινες σκιές, στοιχεία ενός εργαστηρίου ζωγραφικής, είναι διασκορπισμένα σ” ένα δαιδαλώδες σύμπλεγμα γραμμών, στην προσπάθεια του να αναγνωρίσει τον κοινό τρόπο αίσθησης, ψυχικής διάθεσης και αντίληψης για τα πράγματα γύρω μας.
Τη βραδιά των εγκαινίων θα συνοδέψουν τα κρασιά Πανσέλοινος (λευκό και ροζέ) του Lykos Winery.
Χορηγός επικοινωνίας είναι το culture now , global view, Φλώροι εικαστικοί και το art22.
1Το “Μακρύ Όχημα” είναι ένα συνεργατικό ρυμουλκό από εικαστικούς καλλιτέχνες που θέλουν να προσεγγίσουν κριτικά και να ξεδιαλύνουν τη διαδικασία ανάμεσα στην εργασιακή διαδικασία του έργου τέχνης και τις κοινωνικές σχέσεις που η τέχνη γεννά και/ή αναπαράγει.
Είναι ανοικτό και οριζόντιο σύστημα συνέκθεσης που εμπλέκει καλλιτέχνες καλών τεχνών, καλλιτέχνες όλων των τεχνών, επιμελητές, ιστορικούς τέχνης και αίθουσες τέχνης.
Υποστηρίζεται από το 3ικαστικό εργαστήριο Ζωγραφικής του Τμήματος εικαστικών και εφαρμοσμένων τεχνών της Σχολής Καλών τεχνών Φλώρινας και συντονίζει ερευνητικές διαδικασίες διάχυσης του έργου τέχνης στο μετά πανεπιστημιακό περιβάλλον.
Χορηγός επικοινωνίας είναι το culture now , global view, Φλώροι εικαστικοί και το art22.
1Το “Μακρύ Όχημα” είναι ένα συνεργατικό ρυμουλκό από εικαστικούς καλλιτέχνες που θέλουν να προσεγγίσουν κριτικά και να ξεδιαλύνουν τη διαδικασία ανάμεσα στην εργασιακή διαδικασία του έργου τέχνης και τις κοινωνικές σχέσεις που η τέχνη γεννά και/ή αναπαράγει.
Είναι ανοικτό και οριζόντιο σύστημα συνέκθεσης που εμπλέκει καλλιτέχνες καλών τεχνών, καλλιτέχνες όλων των τεχνών, επιμελητές, ιστορικούς τέχνης και αίθουσες τέχνης.
Υποστηρίζεται από το 3ικαστικό εργαστήριο Ζωγραφικής του Τμήματος εικαστικών και εφαρμοσμένων τεχνών της Σχολής Καλών τεχνών Φλώρινας και συντονίζει ερευνητικές διαδικασίες διάχυσης του έργου τέχνης στο μετά πανεπιστημιακό περιβάλλον.