Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Απολογισμός Εκπαιδευτικού προγράμματος: «Η Φλώρινα στο Μουσείο – Ανακαλύπτω τη ζωή σε μια αρχαία πόλη» – «Διεθνής Ημέρα Μουσείων» 2016

Με την ευκαιρία του εορτασμού «Διεθνής Ημέρα Μουσείων» 2016, που είχε φέτος ως ειδικό θέμα «Μουσεία και πολιτιστικά τοπία»,  η Εφορεία Αρχαιοτήτων Φλώρινας, το Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών και το Εργαστήριο Τοπικής Ιστορίας του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας συνεργάστηκαν στον σχεδιασμό και την υλοποίηση του εκπαιδευτικού προγράμματος «Η Φλώρινα στο Μουσείο – Ανακαλύπτω τη ζωή σε μια αρχαία πόλη».

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα έχει ως αφετηρία τη σημερινή εικόνα της Φλώρινας με τις οικείες μορφές των κτηρίων της πόλης, που ανάγονται χρονολογικά στην περίοδο από τον 16ο αιώνα μέχρι τις αρχές του 21ου αιώνα, και τις εμπειρίες των παιδιών με αφορμή τα αντικείμενα που χρησιμοποιούμε καθημερινά. Μέσα από αυτό το βιωμένο παρόν, οι μαθητές και οι μαθήτριες προσεγγίζουν το παρελθόν και τη ζωή σε παλιότερες εποχές, με στόχο να ανιχνεύσουν τις διαφορές που προκύπτουν στα στοιχεία που απαρτίζουν τον πολιτισμό μιας κοινωνίας με το πέρασμα του χρόνου, αλλά και τις αναλογίες που υπάρχουν σε αυτά, καθώς ο βασικός πυρήνας των ανθρώπινων αναγκών δεν αλλάζει σημαντικά.

Το πρόγραμμα αποτελείται από δύο ενότητες και είναι σχεδιασμένο ώστε να υλοποιηθεί σε ομάδες 25-30 μαθητών/τριών. Απευθύνεται, προς το παρόν, στις ηλικιακές ομάδες των παιδιών του Δημοτικού Σχολείου, με την προοπτική να προσαρμοστεί μελλοντικά και για μαθητές και μαθήτριες του Γυμνασίου και του Λυκείου. Η ανάπτυξη του προγράμματος και των δραστηριοτήτων του διαμορφώθηκαν ανάλογα με την ηλικία των παιδιών και τις δυνατότητές τους να προσλαμβάνουν έννοιες που αφορούν τη χρονική εξέλιξη και την ερμηνεία παραμέτρων του υλικού πολιτισμού. Γι’ αυτό το λόγο το εκπαιδευτικό πρόγραμμα διαβαθμίζεται σε επίπεδο σχεδιασμού και υλοποίησης επιμέρους δραστηριοτήτων σε δύο ηλικιακά επίπεδα: παιδιά ηλικίας 6-9 ετών (Α΄-Γ΄ Δημοτικού) και 9-12 ετών (Δ΄-Στ΄ Δημοτικού).

Το πρόγραμμα που υλοποιήθηκε την περίοδο από τις 18/5 μέχρι τις 15/6/2016, παρακολούθησαν 271 μαθητές και μαθήτριες των δημοτικών σχολείων: 1ο Δημοτικό Σχολείο (Β΄, Δ΄, και Ε΄ τάξη), 2ο Δημοτικό Σχολείο (Β΄ τάξη), 3ο Δημοτικό Σχολείο (Δ΄ τάξη), 6ο Δημοτικό Σχολείο (Α΄ τάξη, δύο τμήματα της Δ΄ τάξης), Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο (Β΄, Γ΄, Δ΄ τάξη).

Το φωτογραφικό υλικό που χρησιμοποιήθηκε στην κατασκευή των διδακτικών μέσων του προγράμματος και το βίντεο αποτελεί παραγωγή του μαθήματος Φωτογραφίας του Εργαστηρίου Ψηφιακών του Τμήματος Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας.

Σχεδιασμός εκπαιδευτικού προγράμματος: Λιάνα Γκέλου, Αρχαιολόγος Εφορείας Αρχαιοτήτων Φλώρινας, Ζωή Γοδόση, Επικ. Καθηγήτρια ΤΕΕΤ, ΠΔΜ, Κώστας Κασβίκης, Επίκ. Καθηγητής ΠΤΔΕ, ΠΔΜ, Έλενα Εφέογλου, Ειδική Επιστήμων ΤΕΕΤ, Εργαστήριο Φωτογραφίας

Συντονισμός φωτογράφισης – Βίντεο : Έλενα Εφέογλου, Ειδική Επιστήμων ΤΕΕΤ, Εργαστήριο Φωτογραφίας

Φωτογράφιση: Μενέλαος Γκέρος, Έλενα Εφέογλου, Γιώργος Κασπαρίδης, Γεωργία Κόντου. Μαρία Λαγού, Χριστίνα Μπαντέκα, Ρόζα Πλαστήρα, Αγγελίνα Τσουμάνη

Σχεδιασμός και παραγωγή  εκπαιδευτικού υλικού: Δημήτρης Μηλώσης

Σχεδιασμός αφίσας:  Ίρις Κολλιδά

Υλοποίηση προγράμματος: Λιάνα Γκέλου. Πειραματική εφαρμογή: Κώστας Κασβίκης

Συντονισμός εργασιών: Ζωή Γοδόση

 

© 2020 eetf.uowm.gr