We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.
The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ...
Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.
Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.
Στόχος του μαθήματος
Το μάθημα αποβλέπει στην συλλογή εμπειριών και γνώσεων με μια πρώτη επαφή του φοιτητή με τη σχολική τάξη βάσει προγράμματος που σχηματίζεται από τον υπεύθυνο διδάσκοντα και τους αντίστοιχους διευθυντές της εκπαίδευσης. Αυτό επιτυγχάνεται με παρακολούθηση δια ζώσης διδασκαλιών οι οποίες πραγματοποιούνται σε σχολικές τάξεις της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. καθώς και ανάλυση και αξιολόγηση των διδασκαλιών.
Περιεχόμενο του μαθήματος
Θεωρητικά το μάθημα στηρίζεται στα αναλυτικά προγράμματα σπουδών των διαφόρων επιπέδων της εκπαίδευσης (πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας) τα οποία προσφέρουν ένα ικανοποιητικό οδηγό για την εκτέλεση των «εικαστικών» που είναι ένα πολύπλευρο και πολυδιάστατο μάθημα, που απαιτεί δραστήριο και δημιουργικό εκπαιδευτικό, αλλά και μαθητές με τα ίδια χαρακτηριστικά.
Ειδικότερα ο φοιτητής πρέπει να επικεντρώνει τη προσοχή του:
Βιβλιογραφία
Βάος Αντώνης. Ζητήματα διδακτικής των εικαστικών τεχνών. Το καλλιτεχνικό εγχείρημα ως παιδαγωγική πράξη, Τόπος 2008
Παιδαγωγικό Ινστιτούτο
http://www.pi-schools.gr/lessons/aesthetics/eikastika/depps-aps/depps-aps_eikastikon_dimotiou_gymnasiou.pdf
Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου
http://www.e-epimorfosi.ac.cy/img/files/dimotiki%20texni%2001%20K07D.pdf
http://www.e-epimorfosi.ac.cy/img/files/mesi_geniki_texni_01_K07M.pdf