We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.
The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ...
Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.
Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.
Κύριο στόχο του μαθήματος, αποτελεί η ανάδυση και ανάδειξη σημείων και σημαινόμενων σε εικαστικά έργα τέχνης, τα οποία καθορίζουν τη μορφή και το περιεχόμενό τους. Στη διάρκεια των μαθημάτων, οι φοιτητές/τριες θα ακολουθήσουν μια διαδικασία, μέσα από την οποία, θα κληθούν:
Βιβλιογραφία
Kandinsky, Wassily, Για το πνευματικό στην τέχνη. Νεφέλη, 1981.
Kandinsky, Wassily Σημείο, γραμμή, επίπεδο. Συμβολή στην ανάλυση των ζωγραφικών στοιχείων. Δωδώνη, 1996.
Πανόφσκυ, Έρβιν, Μελέτες Εικονολογίας. Νεφέλη, 1991.
Gunther Kress – Theo van Leeuwen, H Aνάγνωση των εικόνων. Επίκεντρο, 2010.
Peter Burke, Αυτοψία. Μεταίχμιο, 2003.
Semir Zeki, Εσωτερική όραση. Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης, 2002.