Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Ηχητικός σχεδιασμός σε οπτικοακουστικές εφαρμογές ΙΙ

6ο εξάμηνο, Εργαστήριο Ψηφιακών Τεχνών

Διδάσκουσα - ων Βρακατσέλη Ανδρομάχη
Κωδικός Μαθήματος Επθ. 15

Το μάθημα αποτελεί συνέχει του Ι και αναδεικνύει τη σχέση μεταξύ του ήχου και των εικαστικών τεχνών με τη διεπιστημονική προσέγγιση δύο πεδίων: την τέχνη του ήχου (sound art) και τον ηχητικό σχεδιασμό (sound design). Η αντίληψη και οι αισθήσεις προσεγγίζονται μέσω της εφαρμογής του ηχητικού πειραματισμού και των ψηφιακών τεχνών (animation, video art κ.ά.). Η δομή του μαθήματος αποτελείται από σεμινάρια (θεωρητικού και εργαστηριακού χαρακτήρα), ανάθεση εργασιών συναντήσεις μικρών ομάδων φοιτητών-διδασκόντων, συζήτηση, ανατροφοδότηση και παρουσίαση των τελικών εργασιών.

Μαθησιακά αποτελέσματα:

  • Αντίληψη των αισθήσεων κατά τη διάδρασή τους με ηχητικές ποιότητες, που αποδίδουν μία πλαστικότητα στον ήχο.
  • Κατανόηση του ήχου με βάση μία μοντελοποιημένη τριδιάστατη υπόσταση όπως αυτή παρατηρείται στις εικαστικές τέχνες.
  • Ικανότητα στην παρουσίαση εργασιών και καλλιτεχνικών πρότζεκτ.
  • Έρευνα σχετικά με την τέχνη του ήχουν και τον ηχητικό σχεδιασμό.

© 2020 eetf.uowm.gr