We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.
The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ...
Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.
Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.
Το μάθημα εξετάζει θέματα διαχείρισης, στρατηγικού σχεδιασμού, εκπαίδευσης κι επικοινωνίας των μουσείων με το κοινό τους. Γίνεται μια αναδρομή στην ιστορία και την εξέλιξη των μουσείων από τις πρώτες συλλογές και τα cabinets de curiosités στους σύγχρονους πολιτιστικούς οργανισμούς. Εξετάζονται τα θεωρητικά κινήματα που αφορούν τη μελέτη του υλικού πολιτισμού και τα ζητήματα ερμηνείας των αντικειμένων. Γίνεται αναφορά στους εθνικούς και διεθνείς φορείς που καθορίζουν τη μουσειακή πολιτική. Εξετάζονται τα διαφορετικά είδη μουσείων, οι ρόλοι, τα χαρακτηριστικά και οι ιδιαιτερότητές τους, καθώς και οι διαφορετικές ειδικότητες που εργάζονται για την εύρυθμη λειτουργία τους. Αναλύονται οι αρχές οργάνωσης των συλλογών, λειτουργίας των μουσείων, επικοινωνίας τους με το ευρύ κοινό και εκπλήρωσης του εκπαιδευτικού τους ρόλου. Τέλος, εξετάζονται ζητήματα που αφορούν τις έρευνες επισκεπτών και αξιολόγησης του μουσειακού έργου, καθώς και τις εφαρμογές των Νέων Τεχνολογιών της Πληροφορικής στα μουσεία.
Βιβλιογραφία
Οικονόμου, Μ. (2003). Μουσείο: Αποθήκη ή ζωντανός οργανισμός. Αθήνα: Κριτική.
Κόνσολα, Ν. Ν. (2006). Πολιτιστική ανάπτυξη και πολιτική. Αθήνα: Παπαζήση.
Νικονάνου, Ν. (2010). Μουσειοπαιδαγωγική. Από τη Θεωρία στην Πράξη. Αθήνα: Πατάκης.
Pearce, Susan (2002). Μουσεία, αντικείμενα και συλλογές Μια πολιτισμική μελέτη. Eπιμέλεια: Λία Γυιόκα μετάφραση: Λία Γυιόκα, Αλέξης Καζάζης, Παναγιώτης Μπίκας. Θεσσαλονίκη: Βάνιας