We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.
The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ...
Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.
Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.
Στόχος του μαθήματος: Η παιδαγωγική προσαρμογή των ατομικών ενδιαφερόντων και των εργασιών του φοιτητή με τη μορφή που ο ίδιος δημιουργεί στο εργαστήριο της κατεύθυνσης που έχει επιλέξει.
Περιεχόμενο του μαθήματος: Το μάθημα στηρίζεται στην εφαρμογή των προαπαιτούμενων παιδαγωγικών γνώσεων του φοιτητή σχετικά με το πώς μπορεί να επανασχεδιάσει και να επαναπαρουσιάσει τις ατομικές εργασίες του ιδίου, με κριτήριο την μεταποίηση των έργων του ως εικαστική παιδαγωγική ενότητα. Κατά την διάρκεια των ατομικών συναντήσεων του ιδίου με τους συνυπεύθυνους καθηγητές συζητούνται οι προτάσεις και ιδέες οι οποίες αναφέρονται στις εργασίες του φοιτητή που γίνονται κατά τη διάρκεια του εξαμήνου στα παραπάνω εργαστήρια και οι οποίες μπορούν να αποτελέσουν θέματα για συγκεκριμένη σχολική τάξη της πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Οι προτάσεις αποτελούν ειδικά πλάνα πορείας διδασκαλίας με σαφείς στόχους, κατάλληλα υλικά, απλοποιημένους τρόπους κατασκευής με παιδαγωγικά ισοδύναμα και δειγματικό υλικό που προηγουμένως κατασκευάζεται στο εργαστήριο παιδαγωγικών εφαρμογών. Ακολουθεί σχεδιασμός της διδασκαλίας και γραπτή πορεία, καθώς και το εικαστικό αποτέλεσμα το οποίο θα κατασκευάσει ως εποπτεία της διδασκαλίας σε σχολείο. Το μάθημα γίνεται με γενικές θεωρητικές εισηγήσεις των διδασκόντων και με ατομικές συζητήσεις τους με τους φοιτητές. Οι διδάσκοντες που είναι συνυπεύθυνοι για την διδασκαλία και την αξιολόγηση του φοιτητή ορίζονται από τον Πρόεδρο του Τμήματος και εγκρίνονται από τον Πρύτανη του Π.Δ.Μ. και ένας είναι υποχρεωτικά ο διδάσκων στο εργαστήριο και ο άλλος ένας από τους διδάσκοντες των παιδαγωγικών μαθημάτων.
Βιβλιογραφία:
Βάιος Αντώνης. Εικαστική αγωγή στην ελληνική εκπαίδευση. Ιστορική αναδρομή: Προσεγγίσεις στη διδασκαλία της τέχνης, Ελληνικά Γράμματα, 2000
Τσιούρης Γιώργος, Το σχέδιο και το χρώμα μας αποκαλύπτουν, Ίων 2003
Σάλλα – Δοκουμετζίδη Τιτίκα, Δημιουργική φαντασία και παιδική τέχνη, Εξάντας 1996