We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.
The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ...
Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.
Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.
Εισαγωγή στα βασικά εργαλεία και μεθόδους της performance. Ιστορική ανασκόπηση της performance στον 20ο αιώνα. Ασκήσεις σωματικής επίγνωσης σε σχέση με τον χώρο και τους άλλους. Ασκήσεις κιναισθητικής αντίδρασης. Ασκήσεις ταυτόχρονης κίνησης σε ομάδες. Εισαγωγή στην έννοια του χρόνου και του όρου «χρόνος γεγονότων»: performance μικρής διάρκειας, performance διαρκείας (durational performance). Εισαγωγή στα υλικά της performance. Παράδοξη και ανατρεπτική χρήση καθημερινών υλικών/αντικειμένων. Χρήση υλικών στο έργο των Adrian Piper, Francis Alys και Han Bing. Xρήση αντικειμένων με υπερβολή – η έννοια του γκροτέσκο στο έργο των Pocha Nostra και άλλων. Δημιουργία περιβάλλοντος με σώματα και χρήση αντικειμένων.
Μαθησιακά αποτελέσματα: Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής και η φοιτήτρια θα είναι σε θέση να: