Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Performance II

6ο εξάμηνο, Εργαστήριο Performance Art (Επιτελεστικές Καλλιτεχνικές Δράσεις)

Διδάσκουσα - ων Αυγητίδου Αγγελική
Κωδικός Μαθήματος Εσχ.6ξ
Εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας 3
Πιστωτικές μονάδες (ECTS) 4

Performance και τοπίο. Σχέση σώματος και τοπίου. Δράσεις διαρκείας στο τοπίο. Το έργο των Ana Mendieta, Arno Rafael Minkinnen, Richard Long και Hamish Fulton. Περιπατητική performance. Performance και καθημερινότητα. Η καθημερινότητα ως πεδίο της σύγχρονης εικαστικής αναζήτησης. Η performance της καθημερινότητας στα έργα των Bobby Baker, Martha Rosler και Αλεξάνδρας Κατσιάνη και Θανάση Χονδρού. Καθημερινότητα και οικιακή ζωή. Το πολιτικό και το προσωπικό. Φεμινιστικές και queer προσεγγίσεις. Ατομικό project.

Μαθησιακά αποτελέσματα: Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής και η φοιτήτρια θα είναι σε θέση να:

  • Εμβαθύνουν σε θεματικές κατηγοριοποιήσεις της performance και να δημιουργήσουν μία ατομική performance μεγάλης διάρκειας με βάση μία από αυτές.
  • Να οργανώνουν ατομικές performance με βάση εννοιολογικά ζητούμενα.
  • Να συζητούν θεωρητικά πάνω σε σύγχρονες αναζητήσεις της performance και να τις συνδέουν με ευρύτερες αναζητήσεις στις εικαστικές τέχνες.

© 2020 eetf.uowm.gr