Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Performance IIΙ

7ο εξάμηνο, Εργαστήριο Performance Art (Επιτελεστικές Καλλιτεχνικές Δράσεις)

Διδάσκουσα - ων Αυγητίδου Αγγελική
Κωδικός Μαθήματος Εσχ.7ξ
Εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας 3
Πιστωτικές μονάδες (ECTS) 4

Performance και μνήμη. Μη «ζωντανή» (live) performance. Performance για κάμερα. Η Performance του εαυτού. Η performance ως δήλωση ταυτότητας. Performance με τη χρήση μέσων / Performance και διαδίκτυο. Η τεκμηρίωση μιας performance. Ζητήματα τεκμηρίωσης, μαρτυρίας και αρχείου. Σύνδεση με το σύγχρονο προβληματισμό για το αρχείο. Ατομικό project. Ανάπτυξη και παρουσίαση τελικής performance.

Μαθησιακά αποτελέσματα: Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής και η φοιτήτρια θα είναι σε θέση να:

  • Εμβαθύνουν σε θεματικές κατηγοριοποιήσεις της performance.
  • Να οργανώσουν την αρχειακή καταγραφή της performance και να προτείνουν τρόπους τεκμηρίωσης της.
  • Να συγκρίνουν τα προηγούμενα με το ευρύτερο πλαίσιο του προβληματισμού πάνω στο αρχείο στα εικαστικά.
  • Να σχεδιάσουν και να επιτελέσουν μία ατομική performance με τη χρήση μέσων.

© 2020 eetf.uowm.gr