We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.
The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ...
Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.
Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.
Το εργαστηριακό μάθημα διερευνά τη σχέση της σκηνογραφίας και της ενδυματολογίας με τις παραστατικές τέχνες στο ιστορικό, θεωρητικό και πρακτικό της πλαίσιο. Η έρευνα αποσκοπεί στη συστηματική προσέγγιση και μεταγραφή του δραματουργικού νοήματος με εικαστικούς όρους, στο πλαίσιο του παραστατικού φαινόμενου σε θεατρικούς ή μη χώρους. Το μάθημα οργανώνεται με διαλέξεις, εντατικά βιωματικά εργαστήρια (workshops) και εργαστηριακή πρακτική.
Βιβλιογραφία
Βαροπούλου, Ελένη (2002).Το Ζωντανό Θέατρο, Δοκίμιο για τη Σύγχρονη Σκηνή. Αθήνα: Εκδόσεις Άγρα.
Collins, Jane and Nisbet, Andrew (2010). Theatre and Performance Design: Α Reader in Scenography. Οξφόρδη: Routledge Taylor Francis Group.
Payne, Blance, Winakor Geitel και Farrell – Beck, Jane (2009). Ενδυματολογία, Ιστορία της Ενδυμασίας. Αθήνα: Εκδόσεις Ίων.