Tender Wounds
Η γκαλερί X, ο νέος χώρος ανήσυχης τέχνης είναι στην ευχάριστη θέση να συστήσει τη ζωγραφική της Ελληνίδας εικαστικού Χριστίνας Τζάνη. Η δουλειά της εστιάζει σε οδυνηρές εικόνες που σχετίζονται με τη παιδική κακοποίηση, οδηγώντας μας σε μια ψεύτικη αίσθηση ασφάλειας και ομορφιάς πριν έρθουμε αντιμέτωποι μέσω των εκτεθειμένων αισθήσεων μας με μια άβολη και αναπόφευκτη δύναμη.
Στην έκθεση θα παρουσιαστούν έργα με λάδια και μελάνι σε καμβά και σε χαρτί. Η έκθεση θα εγκαινιαστεί 22 Ιανουαρίου, 6 μ.μ με την παρουσία της καλλιτέχνιδας και της πρέσβειρας της Ελλάδος στην Ιρλανδία κα. Αικατερίνης – Κάτια Γεωργίου. Μια μουσική παράσταση θα λάβει χώρα κατά τη διάρκεια του ανοίγματος.
Τα κακοποιημένα παιδιά βιώνουν ένα εφιάλτη. Κάποια από αυτά δεν μπορούν να κοιμηθούν.
Η τέχνη της Χριστίνας εστιάζει το μυαλό μας στη μάστιγα της παιδικής κακοποίησης, χρησιμοποιώντας αισθητικά όμορφα χρώματα με σκοπό την ευαισθητοποίηση του θεατή, ενισχύοντας του την αίσθηση της ενοχής καθώς παρατηρεί τις εικόνες των τραυματισμένων παιδιών. Οι εικόνες επικοινωνούν δυναμικά δίνοντας την αίσθηση της απομόνωσης, του αποκρουστικού και της εγκατάλειψης καθώς τα ατομικά χαρακτηριστικά της μορφής σβήνουν στη σκαμμένη και τραυματισμένη ύπαρξη.
Όλα τα παιδιά έχουν το δικαίωμα και την ανάγκη για αγάπη και ασφάλεια. Η παιδική κακοποίηση υπήρχε κατά τη διάρκεια της ανθρώπινης ιστορίας σε όλες τις κοινωνίες, απαξιώνοντας με κακομεταχείριση τη παιδική ηλικία. Η φυσική αδυναμία του παιδιού και η απόλυτη εξάρτησή του από ένα ενήλικα, το καθιστά εύκολο θύμα.
Τα παιδιά της Χριστίνας φαίνονται θλιμμένα, καθώς η κακοποίηση ξεπερνώντας την παιδική ηλικία αφήνει τα σημάδια της πάνω στον ενήλικα και πάνω στην κοινωνία στο σύνολό της, απαιτώντας να αναλάβουμε δράση.
Η βία έχει αποτελέσει αστείρευτη πηγή έμπνευσης για πολλούς καλλιτέχνες ανά τους αιώνες. Από τις τοιχογραφίες των σπηλαίων, τη σταύρωση και το πόλεμο, η απεικόνιση της βίας κατάφερε να ενώσει του καλλιτέχνες και τους θεατές με τη δύναμη της έμπνευσης και της επίπληξης. Η Χριστίνα συνεχίζει αυτή τη παράδοση και δημιουργεί ένα διαστρεβλωμένο, ανησυχητικό κόσμο ομορφιάς και ακρωτηριασμού καθώς ταυτόχρονα ένα κόσμο αρμονίας και φρίκης. Η δουλειά της σε μελάνι και λάδι συνδέει τη σημερινή πραγματικότητα με ένα δυσοίωνο, άγνωστο μέλλον αυτών των μικρών τραυματισμένων ψυχών.
Τα έργα βρίσκονται σε μία διαρκώς μεταβαλλόμενη γκρίζα ζώνη ανάμεσα στην ομορφιά και την ασχήμια. Αντιπροσωπεύουν την ομορφιά που λάμπει δια μέσου του τρόμου αλλά και την αδούλωτη φρίκη που χρωματίζει αμετάκλητα την πιο αγνή ομορφιά. Μερικές φορές, το αποτρόπαιο μας κινεί προς τη συμπόνοια και μας μαγεύει μέσα από την πολυπλοκότητα των συναισθημάτων που μας προκαλεί. Μπορούμε να βρούμε πραγματική ευχαρίστηση σε έναν ενδεχόμενο τέτοιο πόνο;
Βιογραφικό
Η Χριστίνα Τζάνη είναι απόφοιτος του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, Σχολή Καλών Τεχνών Φλώρινας, Ελλάδα. Έχει συμμετάσχει σε πολλές ομαδικές εκθέσεις όπως “Fresh ’15: Happy Accidents”, “Biennial Castra 2015”, “Fid Prize 7” and “7η Μπιενάλε των φοιτητών των Σχολών Καλών Τεχνών Ελλάδας ”. Άσχολείται κυρίως με τη ζωγραφική.
PRESS RELEASE
GALLERYX PRESENTS
TENDER WOUNDS
An exhibition of new works by Christina Tzani
23/01 – 20/02 2016
Preview and performance on 22/01 @ 6PM
65 South William Street D2 (first floor)
GalleryX – the new Dublin space for unsettling art – is delighted to introduce to Ireland the work of Greek painter Christina Tzani. Her work focuses on harrowing images of the abuse of children, drawing us into a false sense of security and beauty before confronting our exposed senses with uncomfortable and unavoidable force.
The exhibition will include oil paintings and ink drawings on paper and on canvas, and will be opened on 22 January at 6PM in the presence of the artist and of H.E. Mrs. Katia Georgiou, Ambassador of Greece in Ireland. A musical performance will take place during the opening.
Abused children live in a nightmare. Some of them can’t even sleep.
Christina’s art focuses our mind on the scourge of child abuse, using aesthetically pleasing colours in order to sensitise viewers and enhance their feeling of guilt when looking at the images of hurt children. The pictures powerfully communicate the victims’ isolation, rejection and abandonment as their personality withers in a torn and wounded existence.
Every child has the right and a need for love and security. Yet child abuse has existed in every society throughout human history. The physical weakness of a child, and their absolute dependency on adults, makes them easy prey.
Christina’s children look sorrowful, as the abuse transcends childhood and leaves its scars onto the adult and onto the entire society, demanding that we take action.
Violence is an integral part of the inspiration of artists throughout the centuries. From the hunts in cave paintings to crucifixion to war, the depiction of violence has united artists and audiences with its power to admonish and inspire. By using pleasing colours and calm white backgrounds to lure the viewer closer to these monstrous images, Christina continues in this tradition and creates a distorted, unsettling world of beauty and mutilation, harmony and horror. Her works in ink and oil connect today’s reality and the ominous, unknown outcome of these small wounded lives.
The strong red colours describe despair and the erosion of humanity, and contrast with cool colours that indicate the absence of life – in this case a spiritual rather than corporeal death, the victory of indifference and bitterness. Traumatised and blood-stained lips mark the sacrilegious abuse of the very location through which nourishment and affection should flow. Half-open mouths and wounds contribute to the paintings’ emotional charge.
These artworks lie in an ever-shifting grey zone between beauty and ugliness – they represent beauty that shines through horror, but also unconquered horror that irrevocably stains the purest beauty. Sometimes, the hideous moves us to compassion and mesmerises us through the complexity of feeling that it evokes – can we really find pleasure in contemplating such pain?
Giovanni Giusti
GalleryX
Artist bio:
Christina Tzani is a graduate of the University of Western Macedonia’s School of Fine Arts (Florina, Greece) and has taken part in many group exhibitions, including “Fresh ’15: Happy Accidents”, “Biennial Castra 2015”, “Fid Prize 7” and “7th Biennial of Students of the Fine Arts Schools of Greece”. She works mainly through the medium of painting.
LINKS AND MEDIA
Facebook page:
https://www.facebook.com/galleryxdublin/
Artist page:
http://www.christina-tzani.com
Facebook page:
https://www.facebook.com/Christina-Tzani-864030750334616
More info: giovanni@galleryx.ie
65 South William Street, Dublin 2
© 2020 eetf.uowm.gr