Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Η Διάλεξη Ηρακλή Παπαϊωάννου αναβάλλεται

 img517m

 

Η διάλεξη του Ηρακλή Παπαϊωάννου που ήταν προγραμματισμένη για την Τρίτη 8 Απριλίου αναβάλλεται. Η ημερομηνία πραγματοποίησής της θα ανακοινωθεί προσεχώς.

Ηρακλής Παπαϊωάννου: «Η φωτογραφία ντοκουμέντο και η συνθήκη post-documentary»

Οι έννοιες φωτογραφία και ντοκουμέντο είναι αλληλένδετες τον τελευταίο ενάμιση αιώνα. Η φωτογραφία μάλιστα από την εμφάνισή της χρησιμοποιήθηκε ως αποδεικτικό μέσο ακόμη και σε επίσημες δικαστικές και άλλες διαδικασίες. Αργότερα η φωτογραφία ντοκουμέντο έγινε όργανο κοινωνικής αλλαγής μέσα από τον μανδύα του κοινωνικού ντοκουμέντου, ενώ η τυπογραφική διάδοση της φωτογραφίας επέτρεψε την ανάδυση του φωτορεπορτάζ και τη στενή σύνδεσή της με την επικαιρότητα. Παράλληλα, το ύφος του ντοκουμέντου τροφοδότησε σε όλη την ιστορία του μέσου τις καλλιτεχνικές τάσεις της φωτογραφίας. Η ομιλία του Ηρακλή Παπαϊωάννου θα επιχειρήσει να ερευνήσει τις ιστορικές καταβολές του φωτογραφικού ντοκουμέντου, τις αιτίες της ισχυρής ανθεκτικότητάς του στο χρόνο, τα ιδεολογικά του ερείσματα αλλά και τις γκρίζες ζώνες του. Παράλληλα θα προσπαθήσει να ψηλαφίσει τους λόγους για τους οποίους έχουμε εισέλθει σε μια περίοδο post-documentary χωρίς ταυτόχρονα να αποποιούμαστε πλήρως την ίδια τη θεμελιακή συνθήκη του ντοκουμέντου.

Ο Ηρακλής Παπαϊωάννου γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1962. Σπούδασε Φυσική στο Α.Π.Θ., έκανε μεταπτυχιακό στη φωτογραφία στο New York University και διδακτορικό στο Τμήμα Δημοσιογραφίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης του Α.Π.Θ. Από το 1999 εργάζεται ως επιμελητής του Μουσείου Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης. Το διάστημα 1993-2006 υπήρξε οργανωτικό στέλεχος του ετήσιου διεθνούς φεστιβάλ φωτογραφίας Photosynkyria, του οποίου το 2006 ήταν καλλιτεχνικός διευθυντής. Δημοσίευσε τα τελευταία δεκαπέντε χρόνια μεγάλο αριθμό κειμένων και δοκιμίων για τη φωτογραφία, ενώ επιμελήθηκε μεγάλο αριθμό φωτογραφικών εκθέσεων και εκδόσεων. Έχει μεταφράσει τα έργα Περί φωτογραφίας της Susan Sontag, Φωτογραφία, μια συνοπτική Ιστορία του Ian Jeffrey, Προς μια φιλοσοφία της φωτογραφίας του Villem Flusser. Έχει εκδώσει το δοκίμιο Οι φωτογραφίες Marlboro και η χλιαρή Άγρια Δύση (Άγρα). Είναι συνεκδότης του ηλεκτρονικού περιοδικού για τη φωτογραφία www.untitledmagazine.org. Επίσης έχει επιμεληθεί τον συλλογικό τόμο Η ελληνική φωτογραφία και η φωτογραφία στην Ελλάδα. Μια ανθολογία κειμένων (Νεφέλη).

© 2020 eetf.uowm.gr