Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Η διάλεξη της Συραγώς Τσιάρα “Τέχνη Πολιτική και Δημόσιος Χώρος”

Συραγώ Τσιάρα_Τέχνη_ Πολιτική_Δημόσιος Χώρος_Αξονες παρουσίασης

Τέχνη, πολιτική και δημόσιος χώρος

Η διάλεξη της Συραγώς Τσιάρα, διευθύντριας του Κέντρου Σύγχρονης Τέχνης του ΚΜΣΤ,  έγινε στη Φλώρινα την Τετάρτη 29 Απριλίου 2015, στο πλαίσιο των δράσεων των μαθημάτων της Ιστορίας της Τέχνης με διδάσκουσα την επικ. καθηγήτρια Ζωή Γοδόση.

Στην περίληψη του περιεχομένου της διάλεξης η κ. Τσιάρα αναφέρει:

Η δημόσια τέχνη συναρτάται άμεσα με τις κοινωνικές εξελίξεις, το πολιτικό και ιστορικό πλαίσιο, τις αντιλήψεις για τη χρήση και τη διεκδίκηση του δημόσιου χώρου. Από τη μνημειακή γλυπτική των έφιππων ανδριάντων, μέχρι τις σημερινές, εφήμερες παρεμβάσεις των καλλιτεχνών στο αστικό τοπίο, πολλά έχουν αλλάξει στη δημόσια τέχνη. Αυτές τις αλλαγές επιχειρούμε να διερευνήσουμε με βασικούς σταθμούς τη γλυπτική των αυταρχικών καθεστώτων, την έξωση των μνημείων σε επαναστατικές περιόδους, την περιβαλλοντική τέχνη αστικής ανάπλασης, την αντι-ηρωική γλυπτική μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, τα συλλογικά εγχειρήματα που παρεμβαίνουν στη μνήμη και το κοινωνικό βίωμα, καθώς και τη συνομιλία της σύγχρονης τέχνης με την πολιτισμική κληρονομιά.
Σύντομο βιογραφικό σημείωμα

Η Συραγώ Τσιάρα γεννήθηκε στη Λάρισα. Ζει και εργάζεται στη Θεσσαλονίκη.
Σπούδασε Ιστορία και Αρχαιολογία στη Φιλοσοφική Σχολή του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και έκανε το μεταπτυχιακό της στην Κοινωνική Ιστορία της Τέχνης στο Πανεπιστήμιο του Leeds, στην Αγγλία. Ολοκλήρωσε το διδακτορικό της το 2000 στο Α.Π.Θ. με θέμα τη δημόσια γλυπτική και τη διαμόρφωση της εθνικής μνήμης στη Βόρεια Ελλάδα.
Από το 2000 εργάζεται ως επιμελήτρια στο Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης – Συλλογή Κωστάκη, στη Θεσσαλονίκη, ενώ το 2007 ανέλαβε τη διεύθυνση του Κέντρου Σύγχρονης Τέχνης. Επιμελήθηκε, μεταξύ άλλων εκθέσεων, τη 2η Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης, «Πράξις. Τέχνη σε Αβέβαιους Καιρούς» και το Ελληνικό περίπτερο στην 55η Μπιενάλε της Βενετίας το 2013.
Δίδαξε Θεωρία της Τέχνης του 20ού αιώνα, Ευρωπαϊκές Πρωτοπορίες, Μοντερνισμό και Τέχνη στο Δημόσιο Χώρο στο Τμήμα Ιστορίας – Αρχαιολογίας και Κοινωνικής Ανθρωπολογίας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας από το 2004 μέχρι το 2007. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα στρέφονται κυρίως στα ζητήματα της μνήμης και του φύλου στη σύγχρονη τέχνη, στην τέχνη στο δημόσιο χώρο καθώς και στη ρωσική πρωτοπορία.

© 2020 eetf.uowm.gr