Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Οι εργασίες της ημερίδας “Η διαχείριση του παρελθόντος” στο Αρχαιολογικο Μουσείο Αιανής

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία η πραγματοποίηση της ημερίδας με θέμα « Η διαχείριση του παρελθόντος»

Η ημερίδα πραγματοποιήθηκε στο Αρχαιολογικό Μουσείο Αιανής την Κυριακή 10.00 – 14.30 στο πλαίσιο του Θερινού Εικαστικού Εργαστηρίου. Στην ημερίδα παρουσιάστηκαν εισηγήσεις σχετικές με θέματα διαχείρισης της πολιτισμικής κληρονομιάς, ζητήματα που αφορούν τη σχέση της κοινότητας με την αρχαιολογική δράση και τη λειτουργία του μουσείου στην περιοχή, μουσειολογικές και μουσειοπαιδαγωγικές πρακτικές, καθώς και θέματα διαχείρισης της ιστορικής μνήμης και πρόσληψης της γνώσης για το παρελθόν στο πεδίο της καλλιτεχνικής  δημιουργίας.

Οι συνδιοργανωτές συγχαίρουν και ευχαριστούν θερμά τους εισηγητές για τις εποικοδομητικές ανακοινώσεις τους που συνοψίζονται παρακάτω:

Η κ. Α. Χονδρογιάννη – Μετόκη, με παραδείγματα κυρίως από το χώρο των προϊστορικών και κλασικών αρχαιοτήτων, ιδιαίτερα τα μεγάλα δημόσια έργα (όπως η Εγνατία οδός) και τα λιγνιτωρυχεία της ΔΕΗ, σκιαγράφησε το προφίλ των τοπικών κοινωνιών σε σχέση με την πολιτισμική κληρονομιά, το χαρακτήρα της τοπικής Αρχαιολογικής Υπηρεσίας και την αναπτυξιακή προοπτική του τόπου, προτείνοντας στοχευμένες διαχρονικού χαρακτήρα παρεμβάσεις στο σύνολο του νομού.

Η κ. Γεωργία Καραμήτρου-Μεντεσίδη, παρουσίασε τα μαθήματα αρχαιολογικής παιδείας (μέσα από 15 θεματικές ενότητες εκπαιδευτικών προγραμμάτων), που εδώ και χρόνια υλοποιούνται στο Αρχαιολογικό Μουσείο της Αιανής, στο πλαίσιο της ανάδειξης του παιδευτικού και κοινωνικού ρόλου των αρχαιοτήτων, και με στόχο τη λειτουργία του Μουσείου ως παιδευτικού κέντρου, δυναμικά και πολύμορφα ενταγμένου στην τοπική κοινωνία.

Ο κ. Δημήτρης Μυλωνάς, αναφέρθηκε στην ανάγκη υιοθέτησης στο πεδίο του πολιτισμού ήδη εφαρμοσμένων, μέσα από ευρωπαϊκά προγράμματα για τον πολιτισμό και τη διαχείρισή του, καλών πρακτικών. Η εφαρμογή τους μπορεί να λειτουργήσει καταλυτικά για περαιτέρω επενδύσεις τόσο του δημόσιου όσο και του ιδιωτικού τομέα, ενώ παράλληλα μπορεί να συμβάλλει και στην ενδυνάμωση των τοπικών κοινοτήτων.

Η κ. Εύα Φουρλίγκα, με βάση τα εκπαιδευτικά προγράμματα που εδώ και χρόνια υλοποιούνται στο Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού, υποστήριξε ότι για την αποτελεσματική λειτουργία των μουσείων είναι απαραίτητο να υπάρχει επικοινωνιακή πολιτική, μέρος της οποίας είναι και η εκπαιδευτική πολιτική. Αναφέρθηκε επίσης στον τρόπο που ένα Οργανόγραμμα μπορεί να επηρεάζει τη λειτουργία και την προοπτική των εκπαιδευτικών προγραμμάτων.

Η κ. Άννα Κλημάντου, αναφέρθηκε στις σημαντικές αλλαγές που επέφερε στο χώρο των μουσείων η υιοθέτηση της Σύμβασης για τη Διαφύλαξη της Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς. Η σύμβαση σηματοδοτεί μια ιστορική καμπή στην κατανόηση της έννοιας της πολιτιστικής κληρονομιάς, στο εσωτερικό των σύγχρονων κοινωνιών, καθώς αυτή διευρύνεται για να συμπεριλάβει τις πρακτικές, τις προφορικές παραδόσεις και εκφράσεις και άλλα παρόμοια, αποτελώντας πρόκληση για τα μουσεία του 21ου αιώνα.

Η κ. Βίκυ Λαϊνά, αναφέρθηκε στο ρόλο του μουσείου, που έχει διαφοροποιηθεί σημαντικά τις τελευταίες δεκαετίες, καθώς δεν έχει μόνο σκοπό τη συλλογή, τη συντήρηση, την έκθεση των αντικειμένων του αλλά επικεντρώνεται στην επικοινωνία της γνώσης. Μέρος της επικοινωνιακής πολιτικής των μουσείων είναι και η καθιέρωση της Διεθνούς Ημέρας Μουσείων από το ICOM. Βασική επιδίωξη του ICOM είναι η αρμονική συνύπαρξη των μουσείων με τις κοινωνίες τις οποίες υπηρετούν.

Οικ. Έλενα Κόρκα και Παρασκευή Ευαγγέλογλου αναφέρθηκαν στους κινδύνους που απειλούν την πολιτισμική κληρονομιά σε διεθνές επίπεδο τα τελευταία χρόνια, όπως η οικονομική κρίση και η τρομοκρατία, καθώς και στις προσπάθειες για την προστασίας της από διεθνείς οργανισμούς.

Η κ.Χρυσούλα Βοσκοπούλουαναφέρθηκε στην προστασία μιας ιδιαίτερης κατηγορίας κτισμάτων και συνόλων με βιομηχανική χρήση στην περιοχή του νομού Φλώρινας και σε προτάσεις για την αξιοποίησή τους.

Η αποτύπωση των αντιλήψεων για την ιστορία, τη μνήμη, τη λήθη και τη διαχείρισή τους στο αστικό τοπίο της Φλώρινας δια μέσου των γλυπτών μνημείων που μνημονεύουν ιστορικά γεγονότα και πρόσωπα από τον Μακεδονικό Αγώνα και τον εμφύλιο πόλεμο ήταν ο πυρήνας της ανακοίνωσης των κ. Αντρέα Ανδρέου και Κώστα Κασβίκη.

Η εκθεσιακή πολιτική του Μουσείου Βυζαντινού Πολιτισμού σχετικά με τη διοργάνωση εκθέσεων με θέματα σύγχρονου και νεότερου πολιτισμού και η διαχείριση ζητημάτων που αφορούν την παρουσίαση ενός προβληματικού προελθόντος με την περίπτωση μελέτης της έκθεσης με φωτογραφίες γερμανών στρατιωτών την περίοδο της κατοχής ανέπτυξε στην ανακοίνωσή της η κ. Ηρώ Κατσαρίδου.

Εξετάζοντας τη σκοπιμότητα της διοργάνωσης ενός εικαστικού εργαστηρίου για την παραγωγή σύγχρονων έργων σε έναν ιστορικό τόπο, όπως η Αιανή, η κ. Ζωή Γοδόση αναφέρθηκε στην πρόσληψη της αρχαιότητας στα έργα των ελλήνων καλλιτεχνών κατά τον 20ο αιώνα και 21ο αιώνα και στην παράλληλη διαδρομή για την προβολή των στοιχείων της πολιτισμικής ταυτότητας αλλά και της εναρμόνισης του έργου με τις διεθνείς εικαστικές τάσεις.

ΠΕΡΙΛΗΨΕΙΣ ΗΜΕΡΙΔΑΣ

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 2

 

 

Σχετικά αρχεία

© 2020 eetf.uowm.gr