Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

ΗΧΩ & ΤΕΧΝΗ, Δημοσθένης Αβραμίδης, Οδεύοντας προς το μετά-

Ηχώ των δημοπρασιών, φύλλο 25 Μαρτίου 2015, σ.16

Οδεύοντας προς το μετά-

Τα τελευταία 7 έτη το ενδιαφέρον μου έχει επικεντρωθεί στη διδασκαλική μαθητεία. . Οδεύοντας προς το μετά-, αλλάζουμε, ή έστω μεταστρεφόμαστε, συναπαντώντας άλλους ανθρώπους, και στην περίπτωσή μου μαθητευόμενους και μη, καλλιτέχνες. Η Σχολή Καλών Τεχνών της Φλώρινας αποτελεί ένα στοίχημα συλλογικό και προσωπικό, που θεωρώ ότι της αξίζει η προσοχή μας. Το κύριο μέλημα της δουλειάς μου είναι διττό το λοιπόν. Αφενός στοχεύω να καταστήσω ή να διατηρήσω με την εικαστική μου πράξη ζωντανή τη σχέση μας με τους κληροδοτημένους μας θησαυρούς αυγατίζοντάς τους κατά το μέτρο των δυνατοτήτων μου, αφετέρου να κοινωνήσω αυτή την παρακαταθήκη στα «παιδιά» μας, στο ζωτικότερο τμήμα μας. Αυτό το ρόλο μου επιφυλάσσει η ζωή προς το παρόν στην εικαστική μου διαδρομή. Το κόστος ή τα κόστη αυτής της ανάληψης δεν είναι μικρά, αλλά μέχρι στιγμής μπορώ να διαβεβαιώσω ότι το ψυχικό υλικό των νέων μας είναι μονάκριβο. Γι’ αυτό άλλωστε και αξίζει το όλο εγχείρημα, ασχέτως των απογοητεύσεων που συναντά κανείς σ’ αυτή την πορεία, των οποίων όλοι μας κατά βάθος γνωρίζουμε τους υπεύθυνους.

Κατά την άποψή μου δίχως ιερό άξονα κάθε προσπάθεια είναι καταδικασμένη. Χωροχρονικά η θέση μου είναι προσδιορισμένη. Η συναίσθηση της ευθύνης έναντι των κατορθωμάτων των προγενεστέρων μαστόρων είναι ιλιγγιώδης. Η συνέχεια μαζί τους μοιάζει αγεφύρωτη, όσο και απολύτως ζωτικής σημασίας αν θέλουμε να αντικρύσουμε το αύριο. Τους «ακούω» μέσω του έργου τους. Είναι συνάδελφοί μου και τους αγαπώ. Νοιώθω να ‘μαι πλήρωμα στο ίδιο σκαρί μαζί τους και το ταξίδεμα είναι συναρπαστικό. Αν με ρωτούσατε σε ποιανού το χέρι είναι το διάκι, νομίζω ότι το λέω δίχως να προφέρω λέξη.

Ρόλος της Τέχνης στο διενεκές είναι να ξορκίζει το θάνατο με τον έρωτα της. Ό, τι κι αν πράττεται προς αυτή την κατεύθυνση, και βλέπω πώς πράττεται, ακόμα, είναι κατ’ εμέ καλώς καμωμένο, ασχέτως αν υπηρετεί –και πάντα το υπηρετεί παρά των προαιρέσεών μας- κάποιο «δόγμα», κάποια δυνατότητα εμπειρίας της Αλήθειας, εκπορευόμενο είτε από θεούς, είτε από ανθρώπους. Διότι αποτελεί αναπόδραστη σταθερά από το Ιερό να παράγεται θρησκεία και Τέχνη. Όσο για τα τεχνάσματα δεν θα είχα να προσθέσω κάτι στη φράση του δασκάλου: «Κανείς δεν έμαθε να ζωγραφίζει ζωγραφίζοντας. Η ζωή μ’ έμαθε να ζωγραφίζω, και η ζωγραφική να ζω».

Δημοσθένης Αβραμίδης

© 2020 eetf.uowm.gr