Εικόνες της Ιδιότητας του Πολίτη (ImagesofCitizenship)
Τα συμμετέχοντα Ιδρύματα στο ImagesofCitizenship είναι τα NoordeldijkeHogeschoolLeeuwarden (Ολλανδία, Leeuwarden) ως συντονιστής φορέας και τα: Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας ως συντονιστής φορέας (Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών και Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης της Παιδαγωγικής Σχολής), το Mary’sCollege (Ιρλανδία, Belfast) και το vzwHUB-EHSAL (Βρυξέλλες, Βέλγιο). Το IPΕικόνες της Ιδιότητας του Πολίτη πραγματοποιήθηκε την Ακαδημαϊκή χρονιά 2013-14.
Το IPΕικόνες της Ιδιότητας του Πολίτη εστιάζει στον ρόλο της αγωγής του πολίτη στα πλαίσια ενός παγκοσμιοποιημένου κόσμου. Η αγωγή του πολίτη θα πρέπει να είναι βαθιά ριζωμένη αυστηρά στα σχολεία. Αν και υπάρχει ευρεία συναίνεση για το θέμα αυτό, υπάρχει μικρή συμφωνία σχετικά με το ερώτημα πώς η αγωγή του πολίτη πρέπει να καθοριστεί. Όλες οι χώρες που συμμετέχουν αντιμετωπίζουν το συγκεκριμένο πρόβλημα σχετικά με την ιθαγένεια. Οι χώρες που συμμετέχουν έχουν όλες μια ιδιαίτερη ιστορία σχετικά με την ιδιότητα του πολίτη. Για παράδειγμα, στη Βόρεια Ιρλανδία, με την πρόσφατη ιστορία των συγκρούσεων της, η αγωγή του πολίτη έχει αποδειχθεί ότι είναι μια κεντρική πτυχή μιας ειρηνευτικής διαδικασίας. Η σημασία της αγωγής του πολίτη σε ένα εθνικό επίπεδο μπορεί επίσης να μεταφερθεί στο ευρύτερο κοινωνικό πλαίσιο ενός παγκοσμιοποιημένου κόσμου. Για παράδειγμα, συνιστά μια κοινή ιδέα σχετική με την ιδιότητα του πολίτη αναγκαίο στοιχείο στην διαδικασία της Ευρωπαϊκής ολοκλήρωσης.
Ομάδες στόχοι
Οι εκπαιδευόμενοι φοιτητές μαθαίνουν διαδικασίες που στοχεύουν σε μαθητές σε πρωτοβάθμιο και δευτεροβάθμιο σχολικό επίπεδο και στο εκπαιδευτικό προσωπικό που εμπλέκεται σε μελέτες κατάρτισης των εκπαιδευτικών. Συμμετέχουν έξι φοιτητές του καθενός από τα συνεργαζόμενα πανεπιστήμια και κατά ανώτατο όριο 20 μαθητές από το ίδρυμα φιλοξενίας. Οι φοιτητές που συμμετέχουν επιλέγονται από τα προγράμματα κατάρτισης των εκπαιδευτικών για τα πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια σχολικά επίπεδα και από Σχολές Καλών Τεχνών .
Κύριες δραστηριότητες
Οι συμμετέχοντες μαθητές θα διερευνήσουν την αγωγή του πολίτη στη χώρα που τους φιλοξενεί και θα την συγκρίνουν με τη φύση της αγωγής του πολίτη στη χώρα τους. Διδάσκοντες από τα συμμετέχοντα πανεπιστήμια θα μιλήσουν για την ιστορία και την τρέχουσα κατάσταση της αγωγής του πολίτη και θα βοηθήσουν τους μαθητές με ειδικά καθήκοντα. Εκτός από τις δραστηριότητες εντός των αιθουσών διδασκαλίας ένα μεγάλο μέρος θα λάβει μέρος έξω από το κτίριο του σχολείου. Οι μαθητές θα πρέπει να συλλέγουν δεδομένα και εικόνες που σχετίζονται με το θέμα της ιδιότητας του πολίτη μέσα από τη διερεύνηση του δημοσίου χώρου αναζητώντας «εικόνες» της ιδιότητας του πολίτη (μνημεία , τέχνη το δημόσιο χώρο , κλπ.). Επίσης, θα επισκεφθούν σχετικά δημόσια ιδρύματα όπως μουσεία, τοπικές και επαρχιακές διοικήσεις και σχολεία. Ο σκοπός των ερευνητικών δραστηριοτήτων αυτών θα συμβάλλει στην ενίσχυση της συμμετοχής των πολιτών στη διαδικασία λήψης πολιτικών αποφάσεων. Διαλέξεις θα διεξαχθούν επί τόπου από τα συμμετέχοντα πανεπιστήμια και τους προσκεκλημένους ομιλητές. Οι μαθητές θα πρέπει επίσης να ερευνήσουν πώς και με ποια μορφή η αγωγή του πολίτη μπορεί να συγκεκριμενοποιηθεί μέσω της βελτίωσης του εκπαιδευτικού υλικού.
Αναμενόμενα αποτελέσματα
Τα παραγόμενο εκπαιδευτικό υλικό (που θα χρησιμοποιηθεί στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση) από τους συμμετέχοντες φοιτητές θα διατεθεί σε ιστοσελίδα μαζί με άλλα προϊόντα: μια συστηματική συγκριτική επισκόπηση της αγωγής του πολίτη στις συμμετέχουσες χώρες, και υλικά που κάνουν χρήση ιστορικών και σύγχρονων εικόνων του πολίτη.
Τα μαθησιακά αποτελέσματα
Οι φοιτητές και οι διαλέξεις θα προσφέρουν τις πιο πρόσφατες γνώσεις σχετικά με τις διαφορετικές μορφές της αγωγής του πολίτη, τον πιθανό ρόλο και σημασία σε ένα εθνικό και διακρατικό επίπεδο. Επίσης θα γνωρίζουν πώς να γίνει η γνώση σχετική για την εκπαίδευση μέσω της βελτίωσης εκπαιδευτικού υλικού. Επιπλέον, οι μαθητές θα εξελίξουν την γλώσσα τους, την έρευνα και τις δεξιότητες παρουσίασης, καθώς και την ικανότητά τους να εργαστούν σε διεθνικές και πολυτομεακές ομάδες.