Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

ΚΕΣΙΣΟΓΛΟΥ ΕΛΕΝΗ

Το έργο αποτελεί το πορτραίτο μιας γυναίκας ως κοινωνική παραίσθηση, η οποία έζησε στην περιοχή της Φλώρινας την περίοδο 1932-1990, και ασκούσε το επάγγελμα της ιερόδουλης. Μια αρχέγονη μήτρα. Πολυδιάστατη. Πραγματώνεται μέσα από τη γέννα. Σπήλαιο καταφυγής και ενηλικίωσης. Σπερματοδόχος. Σαν μορφή αποτελεί πρόσωπο της λαϊκής κουλτούρας της περιοχής, ενδεδυμένη με τους ρόλους με τους οποίους ”ενδύεται” η γυναίκα από την αρχή της δημιουργίας.
Η μήτρα, ως πηγή του κόσμου κατά Ντυσάμπ, τροφοδότησε τον πλανήτη με όλα αυτά τα γεννήματα, από τα οποία η μάνα γη- ως υπέρτατη μήτρα-γονιμοποιεί το ωάριο του κύκλου της ζωής.
Η Γκιούργκια -η μήτρα μιας συγκεκριμένης περιοχής- οδήγησε στις παρυφές του λόφου ως ιέρεια τους νεαρούς άνδρες για να τους μυήσει στη σεξουαλική ζωή. Η πορεία της ζωής της καθορίστηκε από τα ιστορικά γεγονότα εκείνης της περιόδου. Ως άλλη Βαυβώ περιέπαιζε τους άρρενες, που ανδρώθηκαν μέσω αυτής, αποδεικνύοντας τη διαχρονικότητα των μυθολογικών μορφών και πώς αυτές διασώζονται και αναγεννιούνται μέσα από πρόσωπα τα οποία διαθέτουν ένα άλλο βεληνεκές. Ήταν, επίσης, αυτή της η συμπεριφορά ένας τρόπος απενοχοποίησης της σεξουαλικής πράξης. Απενοχοποίησης του σώματος και του ορμέμφυτου. Στο πρόσωπό της καθρεφτίζονταν οι άλλες γυναίκες. Καθώς μέσω αυτής οι νέοι φαντασιώθηκαν το αντικείμενο του πόθου τους. Οι γυναίκες τραγουδούν και θυμούνται. Καθαρίζουν τα ρόδια το σύμβολο της αφθονίας, του πλούτου, της γονιμότητας και του έρωτα. Σαν μια μικρή προσφορά σε έναν άλλο ρόλο που οι ίδιες ποτέ δεν έπαιξαν και τον οποίο επωμίστηκε μία άλλη ομόφυλη.

Το τραγούδι από το στόμα των ανδρών συνοδεύεται από τους χτύπους των χεριών, που ακούγεται σαν καλπασμός αλόγων, που οδεύουν στην ενηλικίωση
Ελένη Κεσίσογλου

http://floroieikastikoi.blogspot.gr/2014/01/blog-post_4651.html

http://makryoxhma.blogspot.gr/2014/02/2013-3_5986.html

© 2020 eetf.uowm.gr