– 10 ΤΕΧΝΗ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ Δέκα εικαστικές Πτυχιακές Εργασίες Φεβρουαρίου 2015 Φλώρινα Φωτογραφικό υλικό Νικολέτα Τσαντίκη

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣΣΧΟΛΗ ΚΑΛΩΝ ΤΕΧΝΩΝΤΜΗΜΑ ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΩΝ ΤΕΧΝΩΝ

«…Γιατί, κι αυτό που είναι κοντά, μακρινό ’ναι για τους ανθρώπους.                                                                                                        Τούτο ας μη μας ταράζει, μ’ ας δυναμώνει εντός  μας                                                                                                              τη διαφύλαξη της ακόμα άγνωρης μορφής… »

R.M.Rilke

Η Τέχνη δεν είναι απαραίτητα η βάση μιας ονειροπόλησης, καθώς κάποιος διαβάζοντας,  ακούγοντας ή βλέποντας το έργο της, συγκινείται ανώδυνα και οδηγείται σε φθηνές φαντασιώσεις και συναισθηματισμούς. Δεν υποκαθιστά αναγκαστικά τις πλαστές αναγκαιότητες της ζωής μας, αν και εκεί την έχουμε σχεδόν οδηγήσει. Η σκέψη μέσα από τις «Σκέψεις» του  Μπλέζ Πασκάλ μας ρίχνει αντιμέτωπους στη διαμάχη τέχνης και ζωής όταν μας επισημαίνει «Τι ματαιότητα να ελκύει η ζωγραφική τον θαυμασμό παριστώντας πανομοιοτύπως πράγματα, τα οποία κανένας δεν θαυμάζει στα πρωτότυπά τους!»

Πριν ακόμα οδηγηθούμε σε αυτόν τον υποβιβασμό  που ονομάζουμε σήμερα αισθητική καλλιέργεια, η τέχνη κάποτε συνοδοιπορούσε με την παιδεία τη σκέψη και την ποίηση, την ίδια τη ζωή. Αυτό που σε παγκόσμιο επίπεδο ονομάζουμε κουλτούρα, δεν εγκλείει όπως άσκεφτα πιστεύουμε  την τέχνη ή την ποίηση τη ζωή και τη σκέψη. Τίποτα από τα παραπάνω. Σήμερα οι σχεδιασμοί πολιτιστικών προγραμμάτων καθιστούν  σχεδόν τα πάντα ή τα πάντα  σε περιηγητικά εγχειρίδια καταναλωτών,  ανώδυνης περιδιάβασης και ψυχαγωγικής διασκέδασης.  «…Γιατί, κι αυτό που είναι κοντά, μακρινό ’ναι για τους ανθρώπους…»

Τέχνη και ζωή, αυτό που  ζητούν είναι η δημιουργική επαφή με τον παλμό τους, συντονισμό με τον ρυθμό τους και όχι απαραίτητα απόλαυση και κατανάλωση. «Τύχη δίνει τις σκέψεις, και τύχη τις στερεί. Τέχνη καμιά ούτε του διατηρείν ούτε του συλλαμβάνειν. Διαφυγούσα σκέψη – ήθελα να την σημειώσω. σημειώνω επιτόπου ότι μου διέφυγε»,     συνεχίζει ο Πασκάλ. Επί τόπου, είναι κάθε στιγμή του χρόνου, παντού και πάντα συγχρόνως παρελθόν και μέλλον. Δέκα εικαστικές σημειώσεις επί του τόπου, διατηρούν ενώ συλλαμβάνουν στην  ενότητά τους την τέχνη τη σκέψη και τη ζωή. Ξεδιπλώνονται αναζητώντας τη δημιουργική τους ανάγνωση μέσα από ένα ρυθμικό συντονισμό μαζί τους σε  τέσσερα σημεία της πόλης. Μείον δέκα, (- 10), απόφοιτοι πια, της Σχολής Καλών Τεχνών της Φλώρινας μας νεύουν,  με τον αποχαιρετισμό εκείνον που δεν μας επιτρέπει να διαχειριστούμε καταναλωτικά  τοέργο και την απουσία τους. Ταυτόχρονα, Συν δέκα,(+10) γιατί η Πόλις διαρκώς ασκείται στο διατηρείν και  συλλαμβάνειν, παιδεία – σκέψη – ποίηση, ενσωματώνοντας και διαφυλάσσοντάς τις  στην ίδια την ζωή.

Ευχαριστούμε για τη συμβολή τους στην  προσπάθεια αυτή , θεσμούς, συλλόγους, πολίτες, καθώς συμμετέχοντας ενεργά σε αυτήν την διατήρηση,  διαφυλάσσουν παραχωρητικά τη δράση και το έργο των αποφοίτων του Τμήματος Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών της Φλώρινας.

                                                                                                   

Παρουσιάζουν οι Εικαστικοί:

1) ΑΥΓΕΡΙΝΟΥ ΜΑΡΘΑ. ΣΤΕΦΑΝΟΥ ΔΡΑΓΟΥΜΗ 16 ΕΝΑΝΤΙ EUROBANK

2) ΔΕΔΕΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ. Μ.ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΚΑΙ ΝΑΟΥΣΗΣ 3. ΓΩΝΙΑ. ( ΕΝΑΝΤΙ ΚΑΦΕΝΕΙΟΥ  ΔΙΕΘΝΕΣ)

3) ΕΛΕΥΘΕΡΑΚΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ. ΚΟΝΤΟΠΟΥΛΟΥ (ΠΡΩΗΝ ΖΩΟΛΟΓΙΚΟΣ ΚΗΠΟΣ)

4) ΖΕΡΒΑΚΗ ΕΛΕΝΗ. Μ.ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΚΑΙ ΝΑΟΥΣΗΣ 3 ΓΩΝΙΑ.( ΚΑΦΕΝΕΙΟ ΔΙΕΘΝΕΣ)

5) ΚΟΥΤΣΟΥΚΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ. ΚΟΝΤΟΠΟΥΛΟΥ (ΠΡΩΗΝ ΖΩΟΛΟΓΙΚΟΣ ΚΗΠΟΣ)

6) ΜΠΟΥΜΠΟΥΚΑ ΜΑΡΙΑ. ΚΟΝΤΟΠΟΥΛΟΥ (ΠΡΩΗΝ ΖΩΟΛΟΓΙΚΟΣ ΚΗΠΟΣ)

7) ΝΤΑΛΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ. Μ.ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΚΑΙ ΝΑΟΥΣΗΣ 3.ΓΩΝΙΑ. ( ΚΑΦΕΝΕΙΟ ΔΙΕΘΝΕΣ)

8) ΣΙΜΟΥ ΟΛΓΑ. ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΚΤΗΡΙΟ ΤΟΥ ΤΕΕΤ. (ΑΙΘΟΥΣΑ PERFORMANCE).

9) ΣΚΟΥΡΟΓΛΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ. ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΚΤΗΡΙΟ ΤΟΥ ΤΕΕΤ.

10) ΤΡΥΓΟΥΤΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ. ΛΕΣΧΗ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΦΛΩΡΙΝΑΣ ( ΚΑΦΕΝΕΙΟ ΔΙΕΘΝΕΣ ΣΟΦΙΤΑ)

Διάρκεια παρουσίασης των Πτυχιακών 14 -02 – 2015 έως 18 -02 – 2015.

 

Φωτογραφική Επιμέλεια Νικολέτα Τσαντίκη.

© 2016 eetf.uowm.gr - old.eetf.uowm.gr