Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Εισαγωγή στην Εικαστική Performance

3ο εξάμηνο, 5ο εξάμηνο, 7ο εξάμηνο

Διδάσκουσα - ων Καλλέ Φωτεινή-Σουλτάνα
Κωδικός Μαθήματος Επε. 16
Εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας 3
Πιστωτικές μονάδες (ECTS) 4

Το μάθημα εισάγει στην ιστορία της Performance art, εντοπίζει την διάδραση της με άλλα καλλιτεχνικά και εξω-καλλιτεχνικά πεδία και ιχνηλατεί τη σχέση της με την πολιτική και την κοινωνία. Συγκεκριμένα μελετώνται: 1. Η σχέση της performance με τη λαϊκή ψυχαγωγία (δημόσιες γιορτές, καρναβάλια, τσίρκο), 2. Το βαριετέ και το βωντβίλ 3.Το έργο των Ιταλών Φουτουριστών (εσπερίδες, μανιφέστα.) 3. Το θέατρο της Ρωσικής Πρωτοπορίας και το θέατρο του Bauhaus 4.Το Cabaret Voltaire, Ντανταϊσμός, Σουρεαλισμός και performance, 5.To εξπρεσιονιστικό θέατρο 6.Οι δράσεις των Fluxus 7.Happening και η σχέση performance και καθημερινότητας 8. Το πολιτικό σώμα και οι performance διαμαρτυρίας 9.Performance και τελετουργία 10.Performance και media/ υβριδικές performance 11.Σχέσεις performance και παραστατικών τεχνών.

Μαθησιακά αποτελέσματα

Οι φοιτητές και φοιτήτριες αναμένεται:

  • Να γνωρίσουν βασικές πτυχές της ιστορίας της performance
  • Ν’ αντιληφθούν τη διάδραση της performance με τις υπόλοιπες μορφές τέχνης και τις παραστατικές τέχνες και να εντοπίζουν ομοιότητες και διαφορές
  • Ν’ αναγνωρίσουν τη σχέση των επιτελεστικών τεχνών με το πολιτικό και κοινωνικό τους συγκείμενο.

Βιβλιογραφία

Β. Καραΐσκου, Εικαστικές και Σκηνικές Πρωτοπορίες στο πρώτο μισό του 20ού αιώνα. Αθήνα: Παπασωτηρίου, 2009.
R. Schechner, Θεωρία της Επιτέλεσης. Αθήνα: Τέλεθρον, 2011.
A. Breton. Μανιφέστα του Σουρεαλισμού. Αθήνα: Δωδώνη, 1972.
L. Goodman, L. & L. De Gay, The Routledge Reader in Politics and Performance. London and New York: Routledge, 2000.
Δ. Χονδρού, Εικαστικές Δράσεις. Αθήνα: Απόπειρα, 2006.

© 2020 eetf.uowm.gr