We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.
The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ...
Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.
Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.
Το μάθημα εξερευνά το δημόσιο χώρο ως πεδίο δράσεων που ανήκουν στο χώρο των εικαστικών τεχνών, αποτελούν ευρύτερες εφαρμογές της αρχιτεκτονικής ή διαπραγματεύονται τα μεταξύ τους όρια. Στόχος του μαθήματος είναι η εξοικείωση με τις έννοιες του δημόσιου χώρου, της τοποειδούς τέχνης και της εφήμερης κατασκευής και η κατανόηση των παραμέτρων που υπεισέρχονται στη διαχείριση των παραπάνω. Στο μάθημα οι φοιτητές/τριες θα έρθουν σε επαφή με εναλλακτικούς και καθιερωμένους τρόπους ανάγνωσης του αστικού τοπίου με παράδειγμα την πόλη της Φλώρινας, θα πειραματιστούν πάνω στη σχέση κατασκευασμένου χώρου και σώματος και θα προτείνουν μια εγκατάσταση σε ένα «κενό» τη πόλης.
Βιβλιογραφία
Χονδρού, Δ. (2006). Εικαστικές Δράσεις. Αθήνα: Απόπειρα.
Κούρος, Π. (2007). Κατασκευάζοντας τη Δημόσια Σφαίρα. Αθήνα: Futura & Πανεπιστήμιο Πατρών.
Kaye, N. (2000). Site Specific Art: Performance, Place and Documentation. Λονδίνο: Routledge.