Performance now v.8: Where is now?

Γεγονότα Performance now v.8: Where is now?

Θέματα:

  1. Η νέα συνθήκη συνάντησης μας με το κοινό στον ψηφιακό χώρο (τοπικό/υπερτοπικό/μικρο-τοπικό).
  2. Ονειροπολώντας ανάμεσα στις τηλεδιασκέψεις (Δυνατότητες και απαιτήσεις της παρούσας συνθήκης).
  3. Ο νέος δημόσιος χώρος.

 

  1. Η διάρρηξη του δεσμού περφόρμερ-κοινού, η νέα συνθήκη συνάθροισης στον ψηφιακό «χώρο» και οι αλλαγές στην εμπειρία του δημόσιου χώρου που έφεραν οι περιορισμοί της πανδημίας, μεταμορφώνουν την αντίληψη μας γι’ αυτό που είμαστε και κάνουμε ως περφόρμερ. Η συνάθροιση/συνύπαρξη μας με το κοινό της περφόρμανς, βασικό συστατικό της ζωντανής μας δράσης και καταλυτική συνθήκη της σύστασης του νοήματος της, έχει διαρρηχθεί. Η διαδικτυακή περφόρμανς δεν είναι απλά ένα μέσο αλλά επιδρά στη φύση της περφόρμανς και συντάσσει το λεξικό της σχέση μας με τους άλλους περφόρμερ και το κοινό, αποκαλύπτει ίσως δυνατότητες ή δημιουργεί α-χωρικές συλλογικότητες. Η επιθυμία και ανάγκη για τη συνύπαρξη στον πραγματικό χώρο ανάμεσα στ’ άλλα σώματα τελικά θα εκπληρωθεί. Με ποιον τρόπο όμως το τραύμα της απόστασης και ο φόβος των άλλων σωμάτων θαέχει μεταμορφώσει την εμπειρία της συνύπαρξης αυτής; Στο πλαίσιο αυτό θα συζητήσουμε τα παρακάτω ερωτήματα:

 

Που είναι το τώρα της περφόρμανς;

Ποιος είναι ο ρόλος του τοποειδικού στην α-χωρική συνθήκη;

Ποιος ο ρόλος του τοπικού;

 

  1. Η πληθώρα των διαδικτυακών παρουσιάσεων, online σεμιναρίων και διαλέξεων μας πρόσφερε πρόσβαση σε ενδιαφέρον και υψηλής ποιότητας επιστημονικό και καλλιτεχνικό περιεχόμενο που δεν θα είχαμε αλλιώς τη δυνατότητα να παρακολουθήσουμε ή να πάρουμε μέρος σ’ αυτό. Οι δυνατότητες αυτές ξεδιπλώθηκαν ταυτόχρονα με την απαίτηση να προσαρμοστούμε σε νέες συνθήκες εργασίας και να διατηρήσουμε απρόσκοπτη τη ροή της παραγωγής και ως συνέπεια δημιούργησαν συμπτώματα κόπωσης, διάσπασης και σύγχυσης. Πως μπορούμε να διεκδικήσουμε τον χρόνο της στάσης, σημαντικό κι απαραίτητο κομμάτι της δημιουργικής διαδικασίας; Ταυτόχρονα η καλλιτεχνική εργασία, ήδη σε μεγάλη επισφάλεια βρέθηκε σε δεινότερη θέση και με έλλειμα υποστήριξης από τους θεσμούς. Τι έχει αλλάξει στην εργασία των καλλιτεχνών σε σχέση με τις συνθήκες, την αξία που αποδίδεται στην τέχνη από την πολιτεία, τις οικονομικές απολαβές των καλλιτεχνών;

 

  1. Η συζήτηση για την πανδημία τείνει να εξαλείψει όλες τις άλλες συζητήσεις για το δημόσιο χώρο ως κοινό αγαθό. Έχει ο δημόσιος χώρος ως προνομιακός χώρος της περφόρμανς εξαλειφθεί; Το πρόσφατο κύμα «επιθέσεων» σε δημόσια γλυπτά που προκάλεσε η αντίδραση στη δολοφονία του GeorgeFloydκαι άλλων Αφροαμερικανών [κίνημα Black Lives Matter], επαναφέραν στο προσκήνιο τη συζήτηση για τη συμβολική αξία της τέχνης στο δημόσιο χώρο, τη σχέση της με την ιστορία, την ταυτότητα και τη δημοκρατία. Στο απαύγασμα των πρόσφατων γεγονότων, θα συζητήσουμε το δημόσιο χώρο ως χώρο συμπερίληψης και χώρο σύγκρουσης κοινωνικών ομάδων και ταυτοτήτων.

 

 

Προγραμματισμένες εκδηλώσεις της όγδοης έκδοσης του Performance now:

 

Α. Σειρά performance και lecture-performance καλλιτεχνών σε διάλογο με  θεωρητικούς και επαγγελματίες του καλλιτεχνικού χώρου  (Μάρτιος-Απρίλιος 2021).

 

Β. Στρογγυλή τράπεζα με καλλιτέχνες, θεωρητικούς και αρχιτέκτονες πάνω στο νέο δημόσιο χώρο (Φθινόπωρο 2021).

 

Γ. Το Performance now θα λήξει με ένα φεστιβάλ περφόρμανς προς τιμή των 200 χρόνων από την Επανάσταση του 1821, το οποίο θα πραγματοποιηθεί διαδικτυακά μετά από ανοικτό κάλεσμα προς καλλιτέχνες (Φθινόπωρο 2021).

 

 

Επιστημονική υπεύθυνη:

Δρ. Αγγελική Αυγητίδου

Αναπληρώτρια καθηγήτρια

Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών

aaugitidoy@uowm.gr

© 2020 eetf.uowm.gr

Μέγεθος γραμματοσειράς
Αντίθεση