Περιστερόπουλος Γιώργος

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΠΟΡΕΙΑΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ

ΟΝΟΜΑ ΦΟΙΤΗΤΗ: ΠΕΡΙΣΤΕΡΟΠΟΥΛΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ

Μήνας / Έτος: ΜΑΪΟΣ 2012

Επονομασία Φορέα: ΜΟΥΣΕΙΟ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ΦΛΩΡΙΝΑΣ

Χρονικό διάστημα Πρακτικής Άσκησης: 1/5/2012 – 31/5/2012 

1. α) Το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης της Φλώρινας είναι νομικό πρόσωπο, ιδιωτικού δικαίου, μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα και ανήκει στη «Στέγη Φιλοτέχνων Φλώρινας».

β) Σε ότι αφορά τις δυνατότητες του Μουσείου, είναι αρκετά μεγάλες και έχουν να κάνουν, με: Φιλοξενία περιοδικών εκθέσεων – (Ζωγραφικής Γλυπτικής, Χαρακτικής, Φωτογραφίας, Παρουσιάσεις Βιβλίων, Μουσικές εκδηλώσεις, Συνέδρια και Ημερίδες). Υπάρχει όμως και η μόνιμη συλλογή του Μουσείου – περίπου 700 έργα, χαρακτικά, γλυπτά, πίνακες ζωγραφικής, εγκαταστάσεις και ολογράμματα), όλα δωρεές και βέβαια η εικαστική βιβλιοθήκη, με περίπου 7.000 τίτλους βιβλίων.

γ) Δεν απασχολεί προσωπικό με αμοιβή, παρά μόνο εθελοντική εργασία. Υπάρχει βέβαια επταμελές Δ.Σ.

δ) Δεν υπάρχουν εκπαιδευόμενοι, εκτός από τους φοιτητές της διευρυμένης.

ε) Λίγα πράγματα για την ιστορία του Μουσείου: Το κτίριο του «Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης», βρίσκεται στην περιοχή «Γιάζι», στο «Βαρόσι», τη χριστιανική συνοικία της Φλώρινας, την εποχή της Τουρκοκρατίας. Χτίστηκε το 1904, από τον Βασίλειο Μπουφλή, που καταγόταν από το χωριό Μπούφι της Φλώρινας (σημερινή ονομασία Ακρίτας). Μετά την απελευθέρωση, αγοράστηκε από τον Λάζαρο Γούναρη, στους απογόνους του οποίου ανήκει μέχρι σήμερα. Χρησιμοποιήθηκε ως κατοικία και επαγγελματικός χώρος από γιατρούς της πόλης μέχρι το 1935, οπότε στέγασε τη στρατιωτική υπηρεσία του 9ου Μεθοριακού Τομέα μέχρι το 1940. Από την περίοδο της κατοχής μέχρι το 1970, χρησιμοποιήθηκε από τον – Φιλεκπαιδευτικό Σύλλογο – «ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ». Τη δεκαετία του 1970 και του 1980, στέγασε αντίστοιχα βιοτεχνία ενδυμάτων και χορευτικό κέντρο. Το 1992 ανακαινίστηκε από τη «Στέγη Φιλοτέχνων Φλώρινας» και μέχρι σήμερα, λειτουργεί ως «Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης».

2. Ξεκίνησα την εργασία μου στις 2 Μαΐου. Από τις 2/5 μέχρι τις 31/5, η χρονική εξέλιξη της εργασίας ου, περιελάμβανε:

α) Ταξινόμηση έργων ζωγραφικής σε αποθηκευτικούς χώρους του Μουσείου.

β) Στα πλαίσια της εργασίας μου και μέσα στις υποχρεώσεις μου, ήταν η υποδοχή, η ξενάγηση και η πληροφόρηση των επισκεπτών.

γ) Συμμετοχή στην ξενάγηση, στην υποδοχή και στην πληροφόρηση των «Κ.Ε.Κ.Υ.Κ.Α.Μ.Ε.Α., (Κέντρο αποκατάστασης ατόμων με ειδικές ανάγκες της Φλώρινας).

3. Ειδικότερα η εργασία μου ως προς την καλλιτεχνική κατεύθυνση αφορούσε και τη συμμετοχή μου στο στήσιμο δύο εκθέσεων.

α) Έκθεση φοιτητών σχολής Καλών Τεχνών Φλώρινας (9/5 – 15/5)

β) Έκθεση Μιχάλη Αρφαρά (18/5 – 31/5).

4. Στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Φλώρινας πέραν του ότι είναι ένα εκπληκτικό κτίριο, γνώρισα και εκπληκτικούς ανθρώπους που πραγματικά αγαπούν αυτό που κάνουν και θέτουν τον εαυτό τους στην υπηρεσία του Μουσείου και της Τέχνης. Είναι ένας χώρος φιλικός και ζεστός, που θα επιθυμούσα πράγματι στο μέλλον να εργαστώ ή να συνεργαστώ με τους ανθρώπους της.

5. Η εργασία μου στο μουσείο και η συνεργασία μου με τους ανθρώπους του Μουσείου, μου προσέφερε γνώσεις και εμπειρία, σε ότι αφορά το σωστό στήσιμο μιας έκθεσης έργων τέχνης, καθώς και την ταξινόμησή τους.

6. Η εμπειρία μου  μπορώ να πω ήταν συγκινητική και καθορίζεται από το γεγονός του ότι βρέθηκα σ’ αυτόν το χώρο, μ’ αυτούς τους υπέροχους ανθρώπους, που με δέχτηκαν σαν να γνωριζόμασταν από πριν και η συγκίνηση ήταν ακόμα μεγαλύτερη, όταν ήρθε η ώρα να φύγω. Για να είμαι ειλικρινής, ποτέ δεν σκέφτηκα ότι θα ένιωθα τόσο όμορφα και έντονα συναισθήματα, εργαζόμενος σ’ ένα τέτοιο χώρο. Ήταν τιμή μου.

Γιώργος Περιστερόπουλος

© 2020 eetf.uowm.gr