We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.
The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ...
Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.
Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.
Η αποδιδόμενη στον Πικάσο, προς το τέλος της ζωής του, φράση: ‘‘η ζωγραφική είναι ακόμη ανεξερεύνητη’’ (‘‘painting is yet to be discovered’’), είναι ίσως το προπύργιο μιας ισχυρής υπερασπιστικής θέσης, η οποία επιβεβαιώνει την αναγκαιότητα και αξία της ζωγραφικής.
Ως δυνατότητα έκφρασης, η ζωγραφική είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με το ευρύτερο φιλοσοφικό, θρησκευτικό, επιστημονικό και κοινωνικό περιβάλλον, στο οποίο εντάσσεται. Διακρίνεται σε αυτήν ένα γνωσιολογικό κομμάτι, το οποίο ορίζεται: α) ως γνώση του κόσμου που μας περιβάλλει, β) ως αυτογνωσία, γ) ως γνώση του ιστορικού πλαισίου, δ) ως γνώση – κατανόηση της ικανότητας αποτύπωσης σε μια επιφάνεια παρατηρούμενων εικόνων με ένα πλήθος υλών, σύμφωνα με κάποιους κανόνες σύνθεσης πρωταρχικών στοιχείων(σημείων, γραμμών, σχημάτων, χρωμάτων), με έμφαση ή όχι στη ματιέρα.
Είναι όμως πολύ πιο σημαντικό το άλλο κομμάτι της ζωγραφικής, το οποίο προϋποθέτει και στηρίζεται στο γνωσιολογικό: αυτό που επιτρέπει στον ευφυή δημιουργό να αρθρώσει το λεκτικά ανείπωτο, να υπερβεί τα όρια του προφορικού ή γραπτού λόγου, να συνδέσει το ‘ατομικό’ με το ‘συλλογικό’ ασυνείδητο.
Στη διαδικασία ακολουθείται η παρακάτω μεθοδολογία: συσχετισμός με παρόν – παρελθόν. προβολή διαφανειών, επισκέψεις σε εκθεσιακούς χώρους, χρήση του διαδικτύου, (floroieikastikoi.blogspot.gr) σχολιασμός έργων καλλιτεχνών, οργάνωση δραστηριοτήτων, παρουσίαση έργων φοιτητών ανά 4 εβδομάδες, σχολιασμός.
Κωδικός Μαθήματος | Τίτλος Μαθήματος |
---|---|
ΕζωΓ.01 | Ζωγραφική εργαστήριο 3 |
ΕζωΓ.2 | Ζωγραφική εργαστήριο 3 |
ΕζωΓ.3 | Ζωγραφική εργαστήριο 3 |
ΕζωΓ.4 | Ζωγραφική εργαστήριο 3 |
ΕζωΓ.5 | Ζωγραφική εργαστήριο 3 |